Ahad, 4 September 2011

brani keje hospital?



anda mampoo?
i hate med students.


eh? panas telinga pulak kau. relax laa.







gua menyampah type2 yang belagak namapos silang2 stethoscope bajet hot. ngan labcoat comot die. ngan specs tebal die. bajet baru lepas slamatkan bejuta2 nyawa.

jalan2 dalam group. dengan kepala yang mendongak ke langit. tinggi betol hidong. bulu2 sume tejulur keluar.

pandang2 i mcm kulibatak. lu ade ape hal? tau la i despatch film pakai shorts je?

yes. keje i mmg mcm kuli. doesnt make you laaaaagi extremely superior dari gua?

i've been working with lotsa specialistas through these sinful years. macam2 jenis orang gua encounter la. yang terbaek. yang beruk. yang memantat manjang.

tapi lu. medstudent. ID tag punye la besar2 tulis. MEDICAL STUDENT TAK TENTU LEPAS DENGAN FLYING COLOURS KE TIDAK. does that makes u a god? making u a great PM wife? making you THE great Xtina?

whats with such bulbous ego?


suroh explen simple chest xray "passable criteria" tengok? mampu ke kau?


yes of kos. gua takde MBBS. DDS pon xde. blaja pon ala2 je. kite kat dunia ni equal je Allah bagi lebih & kurangnye. we give, and we receive, to complete each other. kalau semua Allah kasi jadik dokter, sape nak korek bijik timah? sape nak jual ayam percik? sape nak keje mekdi?

gua ade melambak geng med student la jugak. yang da grad pon hado. taste2 lagi. sikit pon xde typical dokter punye ego. down to earth. mendongak ke langit kalau perlu. mesra rakyat. baru la org respek. lu buat orang mati pon, orang stil respek lu. at least xde la meng-gah-kan dirik, last2 keje mcm pantat hayam? dont you understand?

sikap masing2. "kubur masing2" punye semangat. yess. i like. MY LIFE< MY CHOICE. your life your choice? kalau kau dudok dalam gua kawan ngan berok takpe. gua tak amek pot skit pon.


it doesnt mean, kami, health science support service team, buat keje untok korang, para dokter sekalian, kami setaraf cleancer2 sajork.

kau Doc, pegi korek carik strain sendirik.


hey kau Doc, pegi la subtract film angio tu sendirik?


eh kau Doc, pegi amek BP sendirik. ape suroh2 orang neh?


Doc, amek urinal dalam toilet, lepastu basoh please?


Doc, kau jadik runner sendirik dlm OT ni ok? xde la ko tejerit2 maki hamun orang?


i dont serve you. i work with you. i dont work FOR you. i work for the patient. i need you as much as you need me.


typical cara pemikiran kat Mesia. yes its true dokter pendokong utama. 30 dokter untok almost 1000 patient. mampookah uols hidop tanpa kami? kebanyakkan profit masok ke poket gemok mu jua. weols? noreh getah & jual getah skerap nowadays lebey masyuk. tu pon x kesian ke? underestimate lagi ade. hina2, jerit2, maki2, silap sikit baling2 barang. ape ingat xde feeling ke? INGAT GUA NI PATI IMPORT FROM NEPAL?


kat overseas. negara BUKAN islam. negara2 kuat. semua setara. sama. takde ego itu & ini. theyoll begantong between each other. specialist2 lagi power. their technology is far beyond our achievement.

boleh je buat? give, and recieve. an eye takes care of another eye. cuz in God's eye, nothing hide.


among muslims. among Malaysian ourselves. always ade pemikiran "gua lebey hebat. lu tak bole lebey sikit pon". memang terrrrbaek.



tak ke kite ni pathetic?


قلب بين يدي قلب
Kalbon bayna yaday kalb
A heart in (other) heart's hand
May it'd be better translated as soul, but they chose Kalp/heart because feelings in heart
بيد الله كل قلب
Bi Yadi Allah-i kol-lo kalb
(Allah is pronounced as ellahi)
Allah own all hearts
عين ترعى عينا، وعين الله ترعى
Aynon tar3a 3ayna, wa ayno Allah-i tar'a
An eye is nursing another, and Allah (God) is nursing

كلمة طيبة صدقة
Kalimaton tayibaton sadaka
A good/ king word is an alms (sedekah)
تبسمك لأخيك صدقه
Tabassomoka li akheeka sadaka
*Smiling to your brother is an alms (sedekah)
كل معروف صدقة
Kollo ma3rofin sadaka
All good is alms (sedekah)

اللهم اشف شفاءً لا يغادر سقماً
**Allahomma ishfi shifa2an la yo3'adiro saqama
O God, heal a full healing that doen't leave any sickness




yang advance teros advance. yang kayap teros bekurap.



sekain, trima kasih.




p/s: slamat grad wahai sahabat2 soon. kami menunggu dokter yang baik.

Sabtu, 3 September 2011

kepepetan kau terserlah la.

sexy sgt haku nowadays.


its true. aku mencacimaki kat blog ni kalo ade isu2 besor je. kalau xde isu nak share, baek ak mengulau mengangkang membesarkan telor.

ade satu hanjeng ni...






maaaang ai kejam. raye haritu baru mintak maap.


pedulik ape?

ternyate benar. sometimes, SAHABAT ittew adelah MUSIBAT terbesar yang uols penah jumpe dalam idop. depan2 maaaanyak bayek. blakang2 selet taikhidung kat baju Ferragamo u, u know? salah kecik dienlargekan (persis buat penis enlargement dek saiz penis yang tak memenuhi citarasa). salah besar apetah lagi uols?

bab2 da janji, kensel last2 menet without any sebab al-musabab yang munasabah, haku memang hangin sunggoh.


susah2 carik gua la?



gua ni ade muke kaunter pusat zakat selangor ke? ade mcm pejabat kadi? ke akak kaunter SYABAS? nak mintak2 simpati. nak all-ears n broad shoulders la konon?

mase lu dah sesenang, lu MEMANTAT ngan gua? ape punye jenis manusia lu ni?


once org buat baek ngan gua, gua konfem treat lu mcm princess punye. once lu da buat hanjeng kali 1st. gua amponkan lu dr ujong kuku tebelah lu, sampai lu punye pubic hair. ni kalau da kali ke-18 tak sesedar lg, xdtg hidayah dek ditutup hijab untok mendapat Rahmah sebab hati yang hitam dek ego melampau, gua mampu lawan balek.


mari kite tengok hati sape lebey busuk. isi perot sape lebey hijau.

mari2 bring it on.




i'm gona hate you, so bad, dalam diam2, sampai lu mati kne bukak bumbong punye.


teehee.



patotla ape yang lu nak achieve slalu lu tak dapat. lu tutop rezeki orang, Allah tutop rezeki lu. dont you realize? cant you see? the tiniest lil thing does make a big differences to your life.




p/s: manekan tidak hanjeng tak dibaling batu, kalau berprangai persis hanjeng yang jahat?

slamat hari raya bitch. aku tutop dah pintu kemaafan untok kau. ; )

now i'm the bad person?

Isnin, 13 Jun 2011

Kesah Sahabat & Musibat


takde motif. peringatan untok sape2 yang tak beniat untok terrrbuat baby. tapi ade niat untok bunoh baby lepas terrrrbuat.






regarding to my status FB. sebab keciwa bak lagu2 rossa. taknak. nggak bisa caras sape2. tak elok. buruk perangai. tak slesai problem der.

suke hati uols nak ape mau bikin. tapi ingat. and eye for an eye. ape lu bagi. lu dapat balek. aummmmmmm




p/s: ganung VS klate. hobin jang hobin TATAP manjadik pojaan hatiku.


Jumaat, 10 Jun 2011

lembutkan hatiku, wahai Allah.



anda burung ke, anda babi? ke anda telor?


lembutkan hati. so x cepat marah. so x cepat simpan dendam. so cepat forgive and forget.
lembutkan akal. so senang absorb bende2 baek. so senang perah bende2 x elok keluar.
lembutkan perangai. no no. thats wrong. pondan arbok pulak. i jantan sgt ok. havang2.

gua memang baran. silap sikit naek penampor. echechehh. takdela saiko cenggitu. mood swing saje. sabab musabab di-dump ex, kate theyolls, gua ni bipolar. entah? kakak Gaga kate, i was born this way. entah.

marah kalau penat. marah bertempat. bukan baran tak tentu pasal. pernah tanye knape gua marah x? pernah tanye diri sendiri knape buat orang marah x? penah cakap kat gua tak, kenape lu marah kat gua?

amarah from syaitonirrojim xde end. sebab, you see, koneksi conversation putus sekerat jalan. xde input. motifnye ade. tapi base on bisikan iblyss. and ego nafsu serakah. meaning, it will end camtu je. takde conclusion. good conclusion. for sure.

jenis marah.

ade AMPAT jenis je untok gua.
  • marah jenis mak2 ayah menyumpah anak2 dehaka. marah sesangat2. marah yang menyebabkan orang yang dimarah tu tak bole ceom bau syurga. akutttt!
  • marah dendam kesumat rase nak santau simpan sampai mati x sudah2. boleh x becakap, x betegur sampai few years. sampai mati pon ade. sampai la orang yang dimarah tu sujod ciom kakai comolot segale mintak ampon, tegur dulu, then buat macam nothing happen. means theyolls adelah the biggest winner. means theyolls la yang paling benarrrrrr tak penah buat silap sikit pon. means diorang adelah makhluk perfect.
  • marah tingtong. amarah skejap2 datang. bahaye sebab tak betempat. tapi tak bepanjangan. kejap je. macam traffic light kat wangse maju. kejap sangat. marah macam pompuan period. tapi laaagi short term. few hours to few second je. marah menyampah. meluat. uwekk uwekkkk. lepastu ok. tak perlu nak say sorry. nak pujok2 laaagi la tak penting. ttibe da ok je. lupe "ehhh what happened? i did that?"
  • marah drama. sajo dibuek2. bende yang takde, ade. benda yang tak nampak, ditunjok. bende yang tipu, sume benerrrrr. sepisis ngan amarah dendam kesumat. tapi laen2 mak, satu bapak. marah untok take things for granted. marah untok dapat attention. jenis yg paleng annoying. mood orang gile neh bole jangkit ngan orang keliling. last2 sume orang mengamok sambel menghempas2 barang mase bekeje, dan membuat muke pantat hayam.
lu tak penah marah? eee tipu.

ni yang gua hangin nehhhhhh. ttibe.


p/s: i need a timeout.

Sixth Month


ape?


6 bulan tangan dan mulot gua menahan dirik dari melacur kat blog ni. cobaan membuat blog baru PHAILED. lupe teros URL nye. konon2 hazab nak start new life. bile pikir2, orang kate idop ibarat RODA. choy sunggoh. sgt true. pusing2 kesitu balek. improvement ade. shitness juge konfem2 la wujud. tak gitu?

Jumaat. hari baik. haram mencarut. dan membebel perkare yang xde pekdah. lebey2 lagi yang mengaibkan orang. eh? mane boleyy. haruss carot. tapi tanak start lagi. awal2 ni, biar warm up dulu. "ANAK-ANAKKU, MAK DA KEMBALI~" pose mak Ponyo balek lepas swimming. (Ponyo by Hayao Miyazaki)

kekuatan untok bangkit kembali. lihat2 entry2 lepas. penoh ngan despair and komplen kan? skarang tak. gua kuat. persis kak Mary J Blige memprotect hak2 pompuan dari di abuse. persis beyonce jugek girls rule out the world. la tahzan. ape barang sedih2? blog dari ati ke ati jadi blog garangg.


....

behempas pulas la berdrama ngan bos mengapply half day harini. konon banyak keje nak dibuat. MEMANG banyak pon. orang yang diharap paham pon tak paham-paham bahase. dengan pastry nye. dengan oncall nye. dengan bahagi mase ngan yang tesayang nye. ngan penat lelah nye.

tak gune nagging. tak gune komplen. bak kate kak mah kundur, "buat la segale bende ngan penoh kaseh sayang". tapi kaseh sayang orang tak nampak macam sebunjut not duet ketas RM50. so kasik kaseh sayang pon, orang still buat dono. i was like, hell yeah. lantakkan saje.

gamba kek atas ni la cadangnye nk buat surprise anna. lari bajet la pulak. CIMB islamic gua da macam IV saline drip pulak. kalau tak lock nafsunye, mengalir kering. tapi kalau drip, patient segar bugar dek keosmosisan saline 0.9% ittew. tapi gua mati kontang dek fulus gonee.

gaji gua tak banyak. gua kuli je. tu sebab gua jual kek lagi bhai. lu ape tau? lu laen la. ade orang bele. echewah.

"life's not about the people who act true to your face. it's about the people who remain true behind your back. sometimes we expect more from others because we would be willing to do that much more for them. bodoh kan?"

orang2 kat sekeliling maken berpaling. ape salah silap sile la bagitau. anda nak tau ape salah silap uols? sile tanye. connection. 2 wayconversation. x salah. tudoh2. balas2 dendam. paling2 muke diam tak becakap. kalau becakap pon, macam Hitler bagi command.

NAK TAU ATI SAPE LAGI BUSUK? sorry. i xde mase untok layan drama uols. drama Nora Elena bodo yang mak gua suke sgt nengok tu pon gua tak layan. xde mase nk fighting2 arguing2. gua OK-kan saje. ape nk buat, buat. ape nak jadi, jadi la. penat. tawar hati. pusing2 bende yang same. no end.

langit tak slalu cerah. kulet i pon x slalu cerah beseri. kadang2 kering sangat dek ekon kuat kat dalam spital. cenggitu la life. an eye for an eye. forgive and forget. give and take. you fuck me i fuck you back. you slap me? xpela. nanti ade mase, you terrrr-slap diri you balek. duakali lebeyhebat dr tamparan wanita ittew.




mane anak kucen hitamputih yang baru datang 2-3 ari lepas neh? dibawak lari and disodomi-kah? baru nk gaul ikan bilis ngan nasik ni.





p/s: kanda jadi celake? didnda jadik cibainye. :D

Isnin, 3 Januari 2011

surat kiriman tak rasmi, KBSM, 2011


Kehadapan,


BellaGhazali.
i'm so gonna miss you babe. best gurlfren ever. jaga diri elok2. kalau nak balek ke, emergency ke, roger gua/daos. we'll stand by you. 24/7. blaja elok2. da nak abes da ni. lu bantai sume paper kasi dekan sem ni. jgn sebok2 hal2 x penting. xde makanan, masak, pegi beli kat che gu, etc. pandai2 nak hidop, da besar. jgn rewang2 dah. study banyak2 sampai muntah. take care n lotsa hugs.

PajHasim.
nak abes da woohoo! 12 weeks clinical kat hospital lebey bemakne dr mengadap lecturer dudok kunyah apam balik dalam class slame 12 weeks. slamat carik tajok. goodluck buat asessment betol2. kitai mane2 part yang bole kitai. kautim mane2 part yang bole kautim. mane tak sure, tanya. senang je nak dekan. jangan risau. 2 bintang tunggu lu ujong taun ni. grab em. love.

AyongAzman.
TOLONG, buat yang TERBAEK this time. xde rezeki gua nak grad dulu/abes same2 dr ko. jangan extend2 suda. takde alasan x bole buat da. bukan subject science. CTU pon kantoi memang nak kne trajang ngan aku buat malu makbapak je. jage diri elok2 ko x biase dudok jaoh. gua rindu ko. takde sape nak muaythai ngan gua kat rumah. xde sape nak sidai sependa gua da. xde sape nak denga bebel ibu on behalf of pihak gua da. i am soo gona miss you. jaga diri. KAU WAGHIH DEN.

RadiographerBatch12.
seriously, nak je gua sorok lu orang punye status update one by one. sangat2 envious. yay class da start segale kalah budak masok darjah 1. NYAMPAHHH UOLS!. tapi, rezeki dah tertulis untok lu orang camtu. keep uols punye effort. gua sokong (sambil melopong melepek keje kedai kopi meleleh saliva). good luck, and all the best. doa lu orang success sampai mati. insyaAllah.

Winners2011.
kpade sesape yang gua tak larat nak sebot nama, wish u all the best, thank Allah sebab dapat ape yang korang nak. syukur, bukannye mintak lebey banyak tamak gile BAGI AKU SKET LA? ttibe. xde. memaen. maaf emo, baru baek tonsilitis. yang dapat keje baru, anak baru, adek baru, mak baru, kete baru, blaja tempat baru, laki baru, bini baru, spek mate baru, segale la. alhamdulillah. hepinye aku nengok lu orang. be thankful. jangan "ala da dpt keje tapi gaji ciput!". think about orang yg jobless. please.

Losers2011.
sabar. ade jalan lain untok lu. lu akan menang besar nanti. sabar.




salam 2011. maaf lame x post. sebok mencarik jalan keluar.




yang benar,

AzarAzman.

Selasa, 28 Disember 2010

La Tahzan. please abang yon. please.

everytime nak masok awal taun, or tengah taun. gua mule sentap. tengok kawan2 bikin status happy kepuasan x tehingga dek nikmat tuntot ilmu.

  • kawan2! rumah sewa suda okay! see u next week!
  • bestnye start class! sem 4 suda! x saba nak grad!
  • duet JPA masok! duet MARA masok! woohoo!
dalam ati gua, Allah je tau. betape jeles ya amat, betape despairnye ati tesalah pileh jalan. yang dikejor x dapat. yang tengah kendong, cicior. ke Allah saje buat jalan laen, laen dari orang laen?

still, x nampak pelangi. gelap. macam nak ribut balek. harapan tinggi. macam gunong. tinggi lagi. tapi mesti x jadi. subhanallah, absolutely nothing happen. ayong suro sabor. member2 suro sabor. ibu ayah x kuwa sepatah da. speechless. sabor. saborrrrrrrrrrrr.

but.

stiap kali rase tegantung, mesti Allah loose-kan balek tali gantong yang mencerot leher jinjang neh.

shared from aria annabel arezena. kawan ayong.

Terdapat beberapa perkara yang mempunyai kaitan dengan kesusahan atau secara lebih khusus sebagai penyebab ditimpa kesusahan dan penderitaan yang mana pada kebiasaannya kita mengambil ringan tentang perkara tersebut. Dalam kitab Al-Barakah fi Fadhl Lis Sa'yi Wal Harakah yang disusun oleh Abi Abdillah Muhammad bin Abdul Rahman Al-Habsyi telah diterangkan perkara yang mempunyai hubung kait dengan kesusahan seseorang.


1. Tidak sembahyang atau solat.

2. Tidak membaca Bismillah ketika hendak makan.

3. Makan atas pinggan yang terbalik.

4. Memakai kasut atau sandal memulakan sebelah kiri.

5. Menganggap ringan apa-apa yang terjatuh dalam hidangan makanan.

6. Berwuduk di tempat buang air besar atau air kecil.

7. Suka bersandar pada pintu rumah.

8. Suka duduk di atas tangga.

9. Membiasakan diri mencuci tangan di dalam pinggan selepas makan.

10. Membasuh tangan dengan tanah atau bekas tepung.

11. Tidak membersihkan rumah.

12. Membuang sampah atau menyapu dengan kain.

13. Suka membersihkan rumah pada waktu malam.

14. Suka tidur di atas muka.

15. Membakar kulit bawang.

16. Menjahit baju yang sedang dipakai.

17. Mengelap muka dengan baju.

18. Berdiri sambil bercekak pinggang.

19. Tidur tidak memakai baju.

20. Makan sebelum mandi hadas.

21. Tergesa-gesa keluar dari masjid selepas menunaikan solat subuh.

22. Pergi ke pasar sebelum matahari terbit.

23. Lambat pulang dari masjid.

24. Doakan perkara yang tidak baik terhadap ibu bapa dan anak-anak.

25. Kebiasaan tidak menutup makan yang dihidangkan.

26. Suka memadam pelita dengan nafas.

27. Membuang kutu kepala dalam keadaan hidup.

28. Membasuh kaki dengan tangan kanan.

29. Membuang air kecil pada air yang mengalir.

30. Memakai seluar sambil berdiri.

31. Memakai serban sambil duduk.

32. Mandi junub di tempat buang air atau tempat najis.

33. Makan dengan menggunakan dua jari.

34. Berjalan di antara kambing.

35. Berjalan di antara dua perempuan.

36. Suka mempermainkan janggut.

37. Suka meletakkan jari jemari tangan pada bahagian lutut.

38.Meletakkan tapak tangan pada hidung.

39.Suka menggigit kuku dengan mulut.

40.Mendedahkan aurat di bawah sinaran matahari dan bulan.

41.Mengadap kiblat ketika membuang air besar atau air kecil.

42.Menguap ketika solat.

43.Meludah di tempat buang air besar atau air kecil.


banyaknye khilaf.

ade je pelangi. gua je tak nampak.


...

Khamis, 23 Disember 2010

lepas ribut, Allah kasi pelangi.

mukaddimah. xde kene mengene ngan repekan tengah malam ni. sape stuju, sile angkat tangan mcm saye. *pose ala ex penari kebudayaan.



balas2 surat chenta~.

~"alhamdulillah, it went well and smooth. the HOD is such a nice guy. en S namenye. so frenly, die yg greet org mase tgh lost dalam hospital separoh siap tu.

subhanallah, the interview tu rase mcm sekejap sgt. xtau la both en. S ngan madam HR tu nak cepat ke hape. but most of the time they laugh and smile. i hope thats a good sign.

ade lg sorang pariya td. die dtg interview for the same post jugak. i was sceptical jugak, sebab HR tu kate nak multiracial employee. so raye xde sape2 nk amek cuti.

so i tibai je, sy xde kampong. kampong kL. work during raya is not a problem for me at all. dlm CV pon tulis "able to do oncalls and work on festives season".

i hope there's a slight chance for me, to work there. but i x put high hope. takot despair. memang da tawakkal, but it seems like i av to continue working kat kedai kopi kak limah dulu sebelum bende laen jadik kan. teehee.

they said they'll call me back, tp MasyaAllah lupe nak tanye "bile ye nk call balek?". silly me. xpela. ade rezeki, ade la. hoping a continuous Doa from u kakak."~ (post di edit dr article asal. sikit je).

bende yang paling susah skali nak buat, is, to listen well. to think rationally. and to guide.

kakak is a good listener. a problem-solver. ala2 penasihat. the only one who gua need the most. and the one thank the most. for listening. sayang lu banyak2 la.




nak tengok banyak2 kali. sampai muntah.

p/s: rase macam nak merempit balek.
p/s lagik: sume yang begelar EX, adelah saiko, obsessive, x puas ati manjang. ade sebab lu jadik ex. kalau xde sebab munasabah, lu x jadik EX. move on, kalau rase x brape bodo. and kalau da move on, still rase x bodo, jangan sebok hal orang suda. yes. sharing is caring. caring is loving. loving is not necessarily fucking. sudahhhhhhhhhhhh. byk keje laen bole buat. pegi class fardhu ain lagi banyak pekdah. okay. istighfar.


...

Selasa, 14 Disember 2010

say my name. say my name.



“Sesungguhnya aku hanyalah mengadukan kesusahan dan dukacitaku kepada Allah dan aku mengetahui (dengan perantaraan wahyu) dari Allah, apa yang kamu tidak mengetahuinya.' - Yusuf ayat 84-86.




curik kat blog Faisal Tehrani, quoted from Al-Quran.

Allah suroh nangis. Allah tak kate pon "hey jangan nanges. dosa". xde. kalo ade, lu tunjok gua. oke?

orang mlayu kate (orang mlayu la yang paleng kuat cocok kan? carot ai kalau gua salah), jantan nanges x macho la. bapok. pondan arbok. lempuan. jiwang. etc. aii, suke pon salah. nanges pon salah. motep?

meh gua promot. banyakkan reading. jangan jahil ikot sedap ati. kalau ati tu cantek becahaye takpe. bace blog ni. cantik. gua addicted. agak skema. tak sebiadab blog gua. tapi, yes. addicted suda.


besok jugak gua menggerakkan pungkok, mencarik permanent job yang betol2 permanent punye. tak macam buat kek. kejap menerap. kejap fesbuk. kejap tengok Do Re Mi. kejap sambong bancuh balek. kejap verangan. kejap kek bantat. kejap frust. kejap fedap. pastu fakap. modal ibu kuwa. duet untung ibu dapat ciput. yeah. the truth. sangat2 tak berguna gua ni. xpe ibu. orang doakan ibu hari2. all the time. sedekah ibu ayah surah Ar-Rahman everyday. mase ibu still idup ni. kite x kaye skarang bu. kemudian nanti, ade la tu. Allah tu extremely kaya.

knape surah Ar Rahman? taktau. surah feveret gua.


sudah. sudah sampai limit.

tak kesah graduan Radiology UaiTM keje kedai kasot ke, keje kedai makan ke, keje cekgu tusyen ke. gua nak carik duet. skati gua la nak keje mane pon? mase gua susah ade lu kasi duet? so stop judging people yang lu even x kenal luar dalam, and teruskan sedekah doa. i will thank you for that. cuz i need that the most.

tengok orang dapat keje senang lenang. mencurah2. ya Allah. gua envy. gile jeles sial! syaiton nir rojim punye keje. "jeles lagi! jeles lagi! benci die! benci! putus asa! Allah x fair ngan ko! stop beharap kat Allah". besarnye khilaf. tapi alhamdulillah gua tak hekot cakap makhluk api ittew.

"xpela. rezeki die. ade untok ai nanti, ade la"


moga ade rezeki besok.


p/s:

daos, ade rezeki tu. lapang sebelum sempit. sempit sebelom lapang. sabar. rahmah. bukan musibah.

bella, get well soon. hari ke-5 sakit kuat. risau la.


Selasa, 7 Disember 2010

Sahabat? ke Musibat? or hanye Kelibat? yang Tesumbat?

chemong. the kuceng.


kalau nak tolong orang, bia tolong sampai abes. takyah cakap je brapi, in the end, bunyik pon tadak. tak tedaye nak tolong, cakap awal. x baek bagi org tunggu mcm org gile clueless nan desperet. kalau x ikhlas, xyah buat.~

penah x lu orang ade member mintak tolong tatkala dorang tengah sempit sesak segale?
penah x lu mintak tolong kat member2, tatkala lu sesak sedeh sempet senak segale?

penah x denga "gua akan tolong lu. lu jangan risau"

or

"lu jangan risau. gua tolong lu sampai lu sakses".

salah tu. salah sangat2 tau x. instead, cakap je "i see what i can do okay?"

gua rase x snonoh la kasik false hope kat orang? cane kalau lu xley nak proceed ape yang lu da "janji", walopon x tempik word "i janji yaw!". sendri mau paham. sendri mau hengat.

yang gua bengang, taip makhluk bodo mogira yang senyap terus, bile tau kite susah, nan jatoh lebey susah, nak recall la kalau2 hado brite pasal ape bende yang bole die tolong (as secare propa die kabor nak tolong ngan sedaye upaya mungken), teros senyap, ala2 mati mengejot kne bakar dek pariya estet.

x elok kasi false hope kat orang. kalau x mampu, cakap x mampu. awal2. memang weolls taktau what lies ahead in the future, so mid ur words bile lantang becakap.

macam gua. x larat amek order kek banyak2. pastu cakap ngan kastemer. yes. ai bole siapkan order yu. kite contact balek soon. pape ai infom yu.

pastu, abes deadline, gua tak infom itu kastemer. gua senyap2. kastemer call, msg etc gua x angkat. last2 habok pon tadak. kalo lu jadik kastemer, ape lu feel? elok kah? fakap kah?



well. another lesson learned.

bukan sume orang bole bikin kawan. kadang2 yang lawan tu la kawan. yang kawan tu la setan.
a big no no untok tadah2 belas kesian. kalau makhluk tu da tolong, dengan sunggoh2, ikhlas segale, sume lancar. die sendri akan approach lu.
bak kate usen, orang kalau ikhlas, x tunjok, even x cakap pon "yes i will help uolls!". terus buat. wujod ke? or juz dalam drama? serious shit. gua taktau la plak kan.

suke la tengok Angin Rindu Sarajevo. ttibe.

anyways




thank you. for everything. this frenship is for keep. x kesah la keep dalam fridge ke. jpeg format ke. bawah tilam ke. putus sedara itu kafir. fasik. so gua tak bole nak cakap ape da la kan.



p/s: Alhamdulillah.

Isnin, 6 Disember 2010

Bukan Musibah, Tapi Rahmah.



terpulang. ape orang nak cakap. tetap bukan Musibah. tapi Rahmah. thank you Allah.

life is not easy. tapi bile2 sangkot or sesat skejap or fedap merangkap ke fakap, mesti dapat balek. mesti ade klu. ade petunjuk. agak cliche. tak kesah. cliche for a good thing. ok post kali ni sopan sket. xnak biadab2 macam slalu. for the sake of New Year. Salam Ma'al Hijrah.

alright. gua saiko for past few days. kerna sampai suda limit. sedangkan life pon ade limit, which is maot. ni kan pulak filing saiko tetambah ngan iman yang fragile. sape x gile? thank you. for such inspiring comment. gua bace. basah mata. sikit. now baru tau, sape kawan, sape lawan. tanak lawan la. nak bia je. bia die bia bia.

merata da anta resume. by hand. kne maki. kne perli. kne reject. kne gelak. cant complain. hati manusia tak penah puas. tak penah. temasok la ati gua.

prasan x, theme cerite same je blog gua neh, "GUA FAKAP NGAN LIFE GUA YANG FAIL" since past few month. sesedeh. tensyen. readers bosan la. nah i punye sympathy. nak sangat. hamek. ok tak buat da pasni. gua komplen pasal laen plak.

Rahmah. tadi gua bace metro. uols prasan x 1 article neh. "graduan sains forensik xde job" lebey kurang la tajok spesifik x hengat. 3-4 batch sangkot xde job (which katenyree, 250 orang total). UassM (which is so propa-apex uni KATENYERR, still) punye grads, anta komplen kat metro. sedeh xde kosong dlm Jabatan Kmiya Mesia. xde job

nak masok pulis plak, sangkot, xbley pakai spek, xley pendek, badan kne taf. HELLO MAKE UP YOUR MIND, budak 3.7+ majority rabon menyedot ilmu fil-khutub (brader yang komplen ckp lebey separoh klassmet rabon) and pendek. NERD hello, CSI xde yang ensem2 mcm latino Eric Delko or se-cool Horatio Caine dalam tv saje. tunjok sket gua CSI pulis mesia macam lisa surihani. hado? nan hado. lisa surihani drag mungken ado. brader yang komplen tu khabor, sekor je mamat senior die masok pulis. hey budak2 cantek tak blaja forensik jadik CSI. budak2 santek masok Cleo Most Eligible Bachelor ok? ttibe.

yang sisa2, jadik cikgu, keje kilang jadik chemist or jual insurans (ok gua tambah). (gua wonder ade yang jual kek cam gua x?) xde jadik CSI pegi crime scene usha sos-silawati, altantuya, korek jubo mamat kne liwat etc sangat pon? ape motep blaja gile2, dapat ANC, jadik cekgu? lu aja entomology kat student hey?

Ya Allah. Rahmah.

thank you UassM yang rejek gua awal2, sebab kate pointer gua busuk and x layak nak campor kanak2 istimewa uni-apex yang propa berdarjat lebey special, UkayM yang pusing crita macam gua nak masok uni of rajinikanth, and last, UaiTM. UaiTM di ati konon. nak masok blaja pon kne pakai politik. ugh pundek. FAKAP. siyes.

Ya Allah. Rahmah.

mesia adelah country yang paleng susah nak tuka course. sukati gua la gua suke buat banyak bende. nak tuka future gua. lu bagi salah budak, budak x dpt folo, budak drop out. bazir space. bazir opportunities utk org cam gua yang nak blaja gile2 desperet segale? wahai mesia, gua nak kawen ngan arab ke mat saleh ke hindustan kashmir ke, awek comel japan ke etc whatever. tanak dudok mesia. babai.

ok bebalek kpade brader yang komplen kat metro tadik. oh sedeh. xde keje. ai yang graduate cikai UaiTM yang orang kate cikai pon xde job. lu pon xde job. ngeh2. eh. tabaek gelak. sian die. sian ai. ai tak suke orang gelakkan ai u know.

lu orang pegi la 7E beli paper. malas gua nak elaboret sini. kat hmetroonline tadak kot.

2011 dikatekan secare propa, ramai nak pencen. so ramai la nak brambos, kasik pluang keje kat noob macam gua. betol ka? resume da sent. kite tunggu n lihat. kalau habok pon tadak, maka, dengan ini...








ok xde plan. matila mekkk.


xpe. Rahmah datang all the time. kite je x sedar. by the time kite tolak Rahmah, baru Musibah datang ganti. hati-hati.


p/s: rindu laot. pantai. ayor nyor. kl ujan everyday ai tabole piknik kat klcc park.



hepp. hujan itu Rahmah.


...




Jumaat, 26 November 2010

6 month.

konvo gua besok. tengah hari. siyes, gua takde semangat. diploma je kot? da la x dapat ANC? ape nak di-sronok-kan?

grad radiology uitm MASEH menjual kueh and mengharap belas ehsan mak bapak & orang laen untok idop. what the hell hidup macam sampah sial? no. i blame nobody other than myself. gua malu. sape kate gua taktau malu. kalau gua ade duet, xde gua nak mintak2 sedekah jariah lu orang.

menjelang2 konvo la kan nak feeling2. motep nak feeling2 skarang? gua rase 3 years course is such a waste. duhh. like really "orang laen senang je dapat keje?". i am not orang laen. i am me. no matter how i try, i cant get a job.

"knape xnak keje 7E ke? econsave ke? secret recipe ke? kate desperet sangat?". like seriously, ive been doing various job, mcm mike rowe, painter, welder, grinder, tukang besi, designer, locum spital, baker, wedding planner etc. jangan cakap gua x usaha. lu pandai cakap. buat tengok?




okay2. tak bole emo.

harus la berbahgia besok. hari konvo. my 1st konvo. naek2 stage, amek ketas, dah. turon. balek.

jangan despair. JANGAN. Allah ade.

...

Isnin, 1 November 2010

Leona Lewis punye story




sape sangke kakak leona and hadek2 veronica ade depan mate secare free? few feet away? and ticket masok x wujud? changkat buket bintang lagik? ayoooo kadavale! fengsannnnn! punye la awal gua datang. semangat neh. bittersweet who? tak minat. angrybird? tak kenal. gua kenal leona lewis je. suke nyanyi utk gua seblom tido lagu Run.

i am volkswagen enough. das. outo. pose henry golding yang gojes.


maksaklahnye. bile buat street concert. bangla2 pakistan2 boyan2 segale start la mengejoinkan dirik. ayooo sakan nganbek video bagai. arab fanatic yang sial tangan takbley dudok diam telibas phone ikram tecampak masok longkhang.

patot nak masok tengok kne check ic dlu. ketiak masam, ketiak basah, bulu banyak, mulot busuk, kaki klepet, pervert, pedophile etc pon xley masok. geli sial. eee jijik.

semua demi kakak leona.

minat leona bapok? cakap baek sket. lu minat marilyn manson, jantan sangat la. nan hado. jangan poyo. skati gua la nak minat kak pah ke, rohana jalil ke, sape ke.


tq Roi. gua curik gamba2 lu. camera phone gua agak fail cam lahanat. kakak leona sangat gojes. walopon bepeloh2 macam mamak roti.

feel sorry for ikram, my crazy buddy. kne tolak, kne pijak, kne pelok tangan benggali bebulu cam beruang. mungken terase tengiang2 sampai ke tido.

yeah thank god die x kasiktau mane2 press ke, radio ke pasal kakak leo. kalo x, nan hado gua nak pegi nengok ramai gile umat.

halloween party pastu? pub? sorry tak minat. gua join anna and the gang kat mali's. shisha la sangat.


p/s: havang bruno mars, bile mau mari? i melanju u brainbrain nak? :D

Selasa, 26 Oktober 2010

hikayat chenta chandu chowkit.


sudah la sudahhhhhh..
ku harus pergiiiii...
(sile ikot tune khatimah chenta-6ixth sense).

tak penah2 gua layan lagu 6ixth sense yang leleh2 ni, tetibe maen kejar2 plak dalam corpus callosum hotak gua neh. motep? cikaro bawah ni la. haihhhh

tak floles pon muke? bekawah gak cam gua? asal orang cakap fasha sandha chantek, gua tak cantek? *ttibe emo x memasal. anyway, you memang hebat blakon watak slutty and bitchy. gua caye dowh. comellll

gua blame 2 olang pompuan dlm umah ni suke sgt tengok drama mlayu maghrib2. temasok la mat kopok yang x reti2 nak SPM, melingkau plak depan tv tgk drama mlayu. (KO BIA BETOL CHIKKK)


siyes. gua tak dapat job kat sini. sebab gua tak sempat nak interview. hangin je kuwa ayat "fresh grads sile balek, tinggal resume je. weolls x hadap nk interview uolls yg xde experience ni". fuck you. abes fresh grads nak keje ape? tea lady? tukang kebun? drebar? peon? eh eh geram la? resume yang gua tinggal tu buat mende? balut nasik lemak?

dear loser,

dont stop believing. bukan rezeki kau. congratz kak fara and rose. keje tibai je elok2. gua envy korang. gua maseh tejelepok dalam dapor ni buat cake xde permanent job.

i'm not pathetic. juz a lil bit unlucky.

ughhh konvo seyhhh. at last. macam lame gilak mase gua abeskan nak dapat skrol bodo2. ayooo eksaited cam sial da neh. behempas pulas dapat gred elok2, STILL SUSAH NAK MATI NAK DAPAT KEJE, TAKDE MAKNE!. okey emo lagi. heh. kalo x kene batang idong sendiri (or batang sendiri buat havang2), anda xkan rase sesenak gua mcm skarang neh.



gua paleng obses la men mende neh. Angry Birds. menembak2 mak2 hayam melawan babi yang curik telor2 burong sekalian. sangat entertaining sampai tak kesah anak bini makan minom mandi segale.

gua nak demand sumthin. konvo gua, gua mai dai (takmau) teddybear ke, teddygoat ke, teddypig ke etc etc. gua nak angry bird plush doll series. (inner soul yang gurlish sangat kann). hey hey limited edition kot. kne order online T__T

ok bye. wajib workout. bile ayong suda panggel gua "WOI GEMOK" kuat2, itu membuatkan gua tebakar.

p/s: hamster gua ilang. hilang? ahhh. kalau die nk balek, die balek. kalau x, gua beli laen. sape suro larik. bukan gua tak kasik cukop makan minom love sume. bagi lelebeh lagi ade. x besyukor punye menatang. derhaka. sial. ugh. i miss you. T__T


...

Rabu, 20 Oktober 2010

20102010. tiru Bella.



1. Tiade achievement yang memberansangkan yang bole meransang gua, mahupun lu. bukak kedai kek je. singgah la mai.

2. Berat badan maseh consistent, dengan shape perot yang menyedehkan. bejaye mengumpol 2 inci muffintop so far.

3. kerap lapar, dan semaken panas baran. akibat penuaan. wajah floless di invade pimple kat petengahan umor cam gua neh. mase mude2 xnak plak naek.

4. Chenta, itu indah. :D

5. depan pc all the time sampai radiasi fr screen ni menyocok2 iris mate gua. naseb baek ade innershine. ngeh3.

6. Kelimomo la. pantang di kaler bulu kepale neh. tapi da santek da. AngryBird style.

7. Hayley Williams. i miss you. i love you. i do. im weaing ur band tshirt now. still.

8. Tak mandi. tapi body bebau marshmallow. mau bau lebey dekat?

9. KOnvo akan datang. mai la datang konvo gua. dengan syarat. bawak present. tanak teddy bear. tanak bunge. bawak bende2 yang bole dimakan. and sedap. motor ducati monster sbijik di alu2 kan.

10. yes. rindu yang jaoh dan yang dekat. T__T

11. Krung Thep Maha Nakhon banjir. takot la. bom la. ahhh ade gua kesah? heh. x saba.

12. Ye Dil Kya Kare theme song malam neh.

13. menunggu uitm dengan sabarnye. AS233. bole ke neh.

14. HUKM, UPM x panggel pon? tipu tau.

15. Bajet 2010 is such a big joke. 5 billion for 100 storey building? KAMON. gua x minat sume tu. KLCC paleng tinggi sampai floor kinokuniya je gua naek. atas punye atas x minat. 5 billion bikin duet scholarship kan best?

16. tak bole tengok cake da. muntah! muntahhhhhh!

17. lengan suda sedap digeget. perot dan pecs maseh x mcm Nikolai Crisostomo. 11 weeks to go. go abalone go.

19. i juz put status kat YM "PENIS ANYONE?". dekat 30 window buzz. mase gua tarok status bodo2, macam invisible je NAN HADO yang tegor. ingat da mampos sekor2. ngeh2 syaitonirrojim btol. kote ke, pepet ke, same je. mase mendelete2 yg x bekenaan hey!

20. 20.10.2010 suck. 2011.2011 better kot? we'll see. :D




this is Anne. the most gojes and weirdest top model ever.

Khamis, 14 Oktober 2010

Dengan nama Tuhan-mu, besabar lah.


pathetic

ade lagi hadek2 gile impostor pakai gamba orang laen bajet hot padahal muke perompak, bertanye soalan yang sangat2 tak appropriate yang memusnahkan hari2 indah gua kat fesbuk. dik, kalau man memondan, nak melach, jangan la datang kat gua. punye ganas nan garang muke gua, lu ade bran lagi nak datang dekat.

madness. orang yang suke kne sexual harassment xde plak kene. adoyai. ni baru sikit. gua tak sanggop kopi pes segale2 khilaf.




order 255 cake siap arini. sempat siap

kpade yang tak mampu, di-nasehat-kan, toksah la order2. nak gile2 punye murah, gua da kasi tahap untong makan pasir je. susa la deal ngan orang yang bajetnye pasal makanan cukop2 je. pakai bole plak mahal2. zara la, pakai bag coach, perfume gucci guilty, kasot jimmy choo bagai. bab2 makanan nak cekek darah. lu xtau gua behempas pulas nak proses and kasik lu bende yang terrbaek lu makan, and jadik darah daging lu.

siyes gua tak paham badigol2 camni.

nak banding gua ngan cupcake chic la, wondermilk la. haaaa pegi sane tengok, bole kasi price yg gua bole provide kat lu ke tak. naaaaaaaaak jugak mintak murah. sanggop tu tolak itu tolak ni. nak jimat 2 buat event sila makan biskot kering je. parah la camni. gua buat bisnes. bukan buat tabung amal sedekah cupcakes.

memang agak racist ngan kaum sendirik. melayu suke bekire bab2 makan ni. barang kek mahal. gua bukan nak cepat kaya hentam lu harge mahal nak mampos. hagak2 la. gua tau halal haram. xde maknenye gua bole dapat untong 500% .

memang customer gua majority student. nak yang grand2. sedap2. cantek2. gua da tarok cupcake se-grand (even better) than kedai cupcakes commercial [RM3.50+], yang lu bole dapat [rm1.50] per cake from gua. tu pon sarcastic2 kate mahal lagi. potong kepala gua please?

kalo deal ngan cina, lagi mampos lu "haiyoo ini fixed price maa. lu tokse beli, olang laen akan beli lor" (slang cina kelantan).

lu mampu makan fancy2 beli segale bende kan?

kek secret recipe yang mahal nk mamp, padahal, trust me, gua keje secret recipe dulu, x seindah yang korang sangkekan. haa haa. kne tipu. padan muke lu.

gua tengok fruit tart kat delifrance hari2 habes. saiz fruit tart yang besar papercup kuey raye dijual sehengget lapan puloh lima sen, abes macam goreng pisang panas. ayoo. mampu plak?

hey. tak paham la.


sile tenung gamba ni lame2. part yang di highlight merah tu, menyatekan bahawe ade masaelah besau punye.


Rabu, 13 Oktober 2010

life. heal. cupcakes.

gua tulis sambel sruppp sruppp bende ni. musim panas dowh. gahaa siang malam cendol.

omaigod. penoh sawang la? yes. tetibe malam2 kames ni datang plak tebiat nak mencerca sumthin kat blog ni.

Allah do works in mysterious way. bile gua rase idop gua nak berakhir, Allah pesongkan chapter idop gua masok chapter baru. yang gua tak penah2 bayang. yang gua tak penah nak plan. gua redha. kalo gua tak dapek nak tanggung, xkan die bagi condition yang gua takley telan.

macam2 orang gua jumpe. yang ikhlas tolong, time kaseh. yang nak benefit balek, kalo gua bole kasi, gua kasi. kalo stakat tolong denga keluh kesah, tapi pulangan gua kne kasi body gua, lu silap besa.
red velvet. gua mampu. lu mampu?

yes. gua takde permanent job lagi. study tah kemane. skarang bukak bisnes. bukan jadik mak hayam ye uols. gua bukak bakery. checkout [http://thebakeryzer.blogspot.com].

hape jadah amek radiology bukak bakery? well, kalo bole gua buat byk mende. modelling (mampu?), amek upah nyanyi kat org kawen, wedding planning, keje starbucks, buat lokem kat pantai cheras, jual karipap creampuff fruit tart kat staff spital sume. ingat gua x dapat permanent job gua worthless? xley idop? again, lu silap besar. :D

ikram, daos, bella, ayong, ibu ayah, kak fara, nua, niff, anna dan laen2 makhluk yang bekenaan, yang paham and getting me back on my track, thank you. so so much.

eee tomey (abg maher posing mase press conference kl tower)

pastu havang ensem ni pon banyak tolong gua. sorry la der, x sempat jumpe aritu. lu datang sini x kasitau gua la. denga2 je tiket da abes. hangin pasang dowh gua. tekilannnn. gua pegi jumpe awek gua, hayley williams je next week. nyanyi The Only Exception life untok ai ok? eee besh3.

gua rase gua da ade muffintop la skarang. cam julia roberts. da tak secantik zaman muda2 dulu. takpela. muffin2 pon ade orang mau. lu tak mau, gua ape kesah. impian berbody macam Nikolai Crisostomo macam lambek laie nak dapek yo. sedeh.

pantai bangsar and pantai cheras panggel buat lokem. aiii malasnye. nanti la ye? bakat memposition patient gua da karat la.


p/s: i love you. *ttibe