Isnin, 11 Mei 2009

ape suda jadi

hmmm..

hmmmmmm..

ape nk buat malam ni?

nk dating, xde awek. balak lagi la xde.

naz, kuwa kol 8.30 ye.

okay.

kite naek kete peronda tau.

okay. x kesah. ak xley bawak kude merahku. lesenku mampos. gi mane?

tengok bola.

erk!! okay.

make di-hambek la aku naek kreta polis peronda gi ke NZ. aku x suke makan mamak, tatau nape. genetic kot. tapi, bak kate chef kesayanganku, buang tebiat agaknye.

tengok bola? ello sumpah aku x minat. chelsea? liverpool? apekah itu? park jii-sung aku tau la kot. aku lebey minat fizik momentum dan sains di-sebalik efek inersia lengkung yang di-perform ke atas bola tesebut. so aku lebey menumpukan mate dan hati aku (yang lara, chewah) kepade kueyteow kungfu ngan roti tisu yang macam tanjak kat atas meja tu. x paham ape yang addicted sangat nengok bola. melayu or malaysian suke lepak makan tengah2 malam2. suda tebukti aku punye research utk BEL last sem. malaysian bad eating habits. i shud got an A++ for dat.

bengong punye group of smokers kat blakang. mampos aku kne lung cancer nnt. ingat lung tissue biopsy tu x saket? i hate smokers. sorry ye. but i do. so if nk smoke, pegi berambos jaoh2. sumpah aku x suke. :P

aku xtau knape tukang masak membuboh laici dalam kueyteow hongkong aku. mungkin laici leftover dari orang yang order air laici tapi x makan laicinye. aku pon oleh kerna berfikiran taboo "oh mungkin makanan eksotik", maka di-baham juga laici bekenaan. unik. tapi x penah di-buat orang. sumpah aku x order agi dah. mungkin mee mamak pon di-buboh laici. mungkin trademark kedai membuboh buah laici dalam tin dalam masakan. mungkin.

iye. hobi baru. naek kreta peronda gi memane. tanx to abg itik yang membawak kreta bekenaan. aku rase cam evil gle dudok blakang. ala2 banduan yang nak di-bawak ke lokap. style! haha. pegi danau kota merayau tanpa membeli ape2. bukan nak kerek mengatakan aku memang x beli bundle2 stuffs. tapi. se-sengkek mane pon aku. bundle bukan pilihan. baek tiada, dari ade. cuci mata jela. ape lagi. barang2 vantage banyakk. ibu musti suke. tapi table runner die MAHAL. persis separuh harge table runner kat OMBAK KLCC. (still mahal kan?). haha. hotstuff pon banyak. (banyak makna. terpulang kepada anda untok mengadaptasi maksud word bekenaan).

slaen menjamu mate, aku asek menangkap gamba menggunekan camera lusuh ni. orang pon pelek. oh. diorang konfem pikir. mungkin tourist from korea (kenape korea? koya mu zar). mungken wartawan (mastika. haha).

p/s: being a smoker is damnly stoopid. cian fazriel aku gelak guling kat die. ampun ya wahai kawan.

Ahad, 10 Mei 2009

blazing sunday!

kebosanan melampau membunohku. mau lelap, xmau lelap. mau ym, ayong pakai pc. mau tgk tv, ade org tido kat depan. nak makan, x x lapa. kalah orang putos chenta la. tadi lunch pon dekat2 kol 4. sambil breakfast yang x di-amek seperti selalu. zar ko nak rosakkan perot ko kene ulcerative colitis? xnak. cume xde slera makan. nak makan bende2 mahal je lidah neh. pelek sunggoh aku.

panas. peluh. panas. mungkin akibat dosa lampau. mungkin. tetapi. kesimpulannye. panas.

sorry ye hans yang baru abes exam mengajak aku kuwa, namun di-tolak mati2 ajakan beliau untok ke sunway pyramid. sory. sumpah ade hal.

sorry ye afa xley jumpe kat gallery today. afa pon konfem2 penat balek klass painting kan. sory sumpah ade hal.

nak tau kalo panas ape aku buat?

adek B aja bende ni. trima kaseh to adek B.

makan pasta. x pasti jenis ape pastanye. tapi makan petang2 sangat kaw. kuahnye agak cayor. tetapi enak banget. korang tengok je. aku makan. ok?

rendam dalam tangki air dengan adek B. oleh kerna umah xde swimming pool, alternatif sedemikian di-gunakan. kreatif bukan? anda patot mencobanya. menyejukkan badan. sepatutnye membuboh anak2 ikan ala2 fish spa. ooops. anak ikan? ikan sebenar ye. (seperti ikan keli). tiada double meaning di sini. time kaseh to adek B yang mengangkat tangki dan mengisi air. Abalone mandi je.

uwahh. credits to ayong yang sudi menangkap aku posing camni. gamba di-hitam putih-kan untok mengelakkan persamaan dengan pose model2 majalah Mangga. ala2 iklan emporio armani la sket. efek cahaye memang perfect. langit biru cerah sampai tenampak pesawat Air Asia melintas atas umah. langit sangat biru. aku suke tengok langit. hati tenang. sory x cakap ayah nak pakai tangki ni. kalo ayah tau, konfem di-sebat dengan hanger. haha

aku bosan sebenanye. bedol mengajak ber-sosial ini malam. lesen ku x hidop2 lagi. mungkin hibernate. membuatkan bontot aku yang x senang dudok yang senantiase merempet ke sini sane.

nk gi swimming pool kat umah mimi. haha. lesen mampos. padan muke ko zar.

p/s: credits to ayong. nah la. nak sangat. hambek.

~Runway mimi 09~

credits to :
1. ibu yang bagi restu kuwa umah
2. abang yang anta orang gi sini
3. ime n frens sebab tunggu aku lame2
4. mimi sebab ko beshfren aku
5. saloma, sebab membuatkan aku lapa. x sedap.
6. ayong sebab beli kasot
7. nurul syuhada nurul ain sebab sudi amek pict ngan aku. faez ko jgn jeles! XD

one of mimi's pose on de stage

masyaAllah da pukol brape ni x mandi lagi. tenenettt. telefon be-bunyik~~ zar aku ade kat luwa ni. abang da call. cepat2. hallamak jalan jem. sory ye kawan2. haha. masok2 dalam saloma ngan leyla yang setia menuggu aku kat main entrance. "awak ni press ke?" abang receptionist tanye. ehh bukan2. i artis la, u x knal ke? haha. under name nazmi ok.

then masok. hallamak. sape mat saleh ni? pakcik mimi kot. biakan. ohooo. the batak band meng-hiburkan. aku cube membandingkan suare mereka ngan bobby classmateku. lebey kurang same je hebatnye. bayangkan.

alaa, anuar zain xde kee? ciss.

ok. makan. erm. erk. makcik murah lagi sedap rasenye. mumu kate nak buat dinner KAYANGAN kat situ. erk. x jadik la. atmosphere da ok da. cume x menepati lidah aku yang sangat sensitif ngan makanan2 sedap. oh my godd aku dudok di blakang cik syuhada (seblah punye seblah nanu baharudin) as de judges. gosh she's hott.

erk, aku nampak huzz. hehe. feveret leyla. de designers, singers, press etc. hah penoh.

the runway. overall okay. not badd. nk kate high fashion, ok la for malaysia standard.. (haha). aku harap ade yang tergolek/freeshow perti yang slalu ditengok kat youtube, tapi tidak. sumenye seperti suda terer di-latih oleh aleeza kassim.

mimi perform well enuf. cume agak laju. xde la laju sangat. mungkin nervous. 11 other contestants mau begelar kachak begaye arini. our fav tetap mimi ngan hairi. haha. ngan abe we. pojaan leyla ngan anys.

mumu sangat eksaited menuai connection untok mengembangkan career-nye as the event planner.

mengkritik sume contestant adalah aktiviti wajib kitorang everytime runway di-jalankan. kalah judges kat depan. gelak x boley blah punye kuat. malu malu. haha. sukahatiaku.

sesi soal jawab. sesetengah contestant gagal. gagal menjawab. mungkin x paham soalan. mimi maintain. die kate mungkin dalam mood exam lagi. mungkin la sangat. ko memang kuat daye ingatan. aku tau. ade yang beceramah. ade yang macam jual ubat. sangat menghiburkan. sarkastik bukan? aku sangat bangge dengan promosi bidang Pengimejan Perubatan UiTM atas stage tu. mungkin masok URTV. mungkin masok TV. oh my. mimi boley jadik duta MISA. nanti aku gantong banner mimi kat lab okay. bangge. course laen mane de. jangan jeles kpade budak course laen. korang x feymes. haha. koya la aku.

oh my godd. pakaian. ahaha. kalau ade fashion inspector from hollywood or malibu, mungkin ade yang di-jel. sebab memang gagal (sesetengahnye). haha. lipgloss adelah x perlu obvious sangat kot untok model lelaki. nilai kejantanan mungkin hilang akibat kesan persis Drag-Queen. maklumla. mak-mak yang mekapkan. mak paham nok. mak suke mekap adek-adek mak tebal2 ni. nanti lawa macam mak u tawu. ahaha.

oh my godd lagi.

bagi yang ber-body cantek, sangat appropriate la menujok badan. fewh. kenyang la audience kat bawah. yang x brape ber-badan pon mau tunjok. lantak korang la. aku gelak jee. haha

ooops teringat lak kat gadis hijau, (linda onn panggel. gadis ijau ni penghias pentas je). yang kain labuh meleretnye di-pijak chef mase tengah serving. naseb baek la x londeh. ish2. lucky u.

hari mencuci mate. ish2. bukan dosa. tak menaikkan nafsu. sekadar mencuci mata. umpama memakai eye-mo. x salah bukan? (leyla kate. bukan aku). shiela anak andy lala pon ade. hmm sape lg ek. ramai2. aku buat tatau je. x heran aku artis malaysia. haha. aku pon artist jugak(menonjol mase family day MISA sahaje). kalo beyonce aku mungkin sanggup menjadi waiter peribadi skali. bukan setakat mengambek gamba.

camera aku gagal. gagal lagi. sangat menyaketkan ati. mau saja dicampak lalu di-beli sony alpha 200. huhh. x mungkin. kao x mampu zar.

vocal sarah raisuddin memang power. so do Bob AF. tapi sori aku x minat. beyonce tetap di-hati. tah mamat mane nyanyi lagu sampai syurga. hancor. hancuss. anda telah membunoh lagu tu bak kate simon cowell. suare A Wafi lebey "okay". hentikan jadik penyanyi. carik keje laen seperti pemandu peribadi atau pembuat jamu.

roslan shah mulot puake. haha. korang yang tau ke-jadian harap di-rahsiakan. kalau x mau di-sepak kasut saiz 11 ke muka, tutop mulut anda, persis tiade ape yang belaku antare aku ngan si tua gayut tu. x penting pon sume tu. die x nampak potensi aku. chewah. macam bagos. diam2 suda haaa.

zar apsal x masok bende2 camni? soalan cepu mas kawan2 yang concern tentang ability aku. ooh time kaseh time kaseh. haha. koya.

ok aku jawab. selaen daripada sifat fizikal yang tidak elok rupa parasnnye. aku teringat kat ibu je. "zarul jangan masok, nanti ibu malu. malu!" ala2 skrip drama melayu. sangat melodramatik bukan? ime suke gelak tang quote ni. ayong pon same. aku apetah lagi. yela yela aku x masok. gahaha.

berikot gamba2 (sebahagian) pada hari kejadian. bace komen dan lihat gamba mengikut turutan. nak ambek boley. tapi, anda tau akibat mengambek hak orang tanpa ke-relaan tuannye? nak mati susah nanti. baik lupekan niat jahat anda. njoy de view.


*fans**hairi n ime**me n mimi**me n mira**



*lapar**heavenly with hunks**the supporters**gals*



*hotstuffs**naz n naz**mumu n mie**hairi n mumu*



*darling**aku dan cik syuhada**me n mimi**langit biru



*spaQs**the winners**2 mira**mimi n leyla*

p/s: aku suke mee ayam hokkien skarang ni. start dari tadi. mungkin kebulur menyatakan "semua makanan yang baik itu sedap". mimi gudluck 4 ur next runway. jalan pelan2 ok. haha

p/s lagi: aku x photogenic. ade masalah dengan perkara sedemikian? kalo ade, sila nyatakan kat bahagian komen. kalo silap point, burok padahnye. maut menunggu. coba la. coba kau coba.

Jumaat, 8 Mei 2009

makan pasir ye pasni

time kaseh kat ayong yang meng-ah long-kan duet untok aku memiliki kasot ini.

ayong ni lambat n melambatkan aku la! memang die lambat. da sampai kat port br prasan phone tinggal. nak je maki. naseb baek kakak. kalo awek, aku da mintak clash kat situ jugak. naseb baek beli kasot aku. heh (bkn duet die pon)

wah. leha. time kaseh kerna kesengalan anda. aku anta wakil je teman ok. laen kali kalo x rase boley gaul2 rojak ngan org srawak, xyah la gatal outing ngan dorang. haha koya jalan gi pavi pon da lengoh. la'ih sgt cam orang tua. laen kali aku supply wheelchair okay.

mira oo mira. aku x bosan me-rancang projek malam ~KAYANGAN~ ngan ko. membuatkan aku senyum sorang2 memikirkan betape indahnye malam dinner tu nanti. dekan konfem tekincit la sebab tengok MISA punye dinner grand gile. tanx juga mem-bawak aku naek kat tempat yang aku x penah jejak pon walopon kat port tu tempat aku maen.

mcm mane ghope la nak pakai sluar ni. gatal pigi beli kann.

aku x bole pakai suwa fit kaler putih. aku tak tau nape boley jatoh chenta plak ngan suwa kaler puteh. dr dulu agi suke pakai sluar taekwondo globos gi memane pon. memang nampak cam burok bile pakai slack/jeans puteh. mira kate kaki aku cam cacat. camsial. haha. tapi memang pon. aku gelak sorang2 dalam fitting room tengok kaki sendri. nampak sangat panjang n macam buloh. suda. hentikan aib ini. akak promoter pon ckp "ala jgn la gelak.." eh suke hati aku nak gelak kaki sendri la. last2 x beli. gatal pulok purchase suwa gedabak ala pareo kain anduh pbsm ni. haha buat gile betol. nk pakai pigi mimi punye runway? lupekan! x penah orang buat. tapi aku sangat jatoh chenta ngan v-neck merah. oh my godd. my fav color. great design. moorah. haha. itu suda mesti. murah punye murah, wallet pon maken kempis.

wah. tengok poster muvie "send me to hell" (yeke? kalo x silap). da tengok preview die. agak cool. evil gile makcik setan tu sumpah2 orang. premier 11 june. aku suda kat penang. nak ajak mimi cam bosan. die mane suke tengok cite2 camni. so tepakse la travel sorang2 untok memuaskan nafsu yang menggelegak ni. smate2 nak tengok movie. haha

waa runway besok kat saloma. cheh. kecoh. macam la aku yang masok.

p/s: nif bile nak tengok wolverine ngan aku nii. ish2.

Rabu, 6 Mei 2009

kemalasan

mcm ni la rasenye di-per-maen-kan

1. Your reading my comment
2. Now your saying/thinking thats a stupid fact.
4. You didnt notice that i skipped 3.
5. Your checking it now.
6. Your smiling.
7. Your still reading my comment.
8. You know all you have read is true.
10. You didnt notice that i skipped 9.
11. Your checking it now.
12. You didnt notice there are only 10 facts


stoopid bukan wordplay macam ni?

tanx to erin @ tipah @ limah @ markonah yang meneman malam aku yang agak gloomy. buat aku gelak sampai jatoh krusi. suro ku pose cam model depan webcam dengan rambot edward cullen sampai boley ngalahkan mimi. die ckp baru boley nampak the "other side" of me. the "happy side". iye la happy side tu sgt precious. aku agak bipolar. pepandai la discover sendri.

afa. overlapping amnesia. beware.

aku mau nyopping. mau kuwa umah kejap. lembek otak aku melepek kat umah je. maken boroi? ohh tidakk. parot aku cantek. nk nyopping. ok. besok. mira. jgn cancel pulok. kalu nk mati try arr cancel

Selasa, 5 Mei 2009

picnic!


"bobby macam comel""port rahasia"


"long & winding road""water""simbah2"


"moto tello""akem""hootan adventure"


"memerut""rendam"


"pushing the limit""ayub dats my cheezels!""org asli dusun tua"


"batu sejuk""2 kaki"

Jumaat, 1 Mei 2009

di-kebas orang

-fahami sedalamnye-

oleh kerna insomnia melampau yang melangkaui otak neh, maka di-bangkitkan la aku pukol 12 tgh ari td (aku JARANG bangon lambat by de way).

quick shower n excercise muke depan cermin. try sedut perut (walopon x boroi) depan cermin dan bangge dengan struktur badan yang menggoda (haha). senyum sorang2. flirting kat diri sendri. mungken telalu lame bersendrian. membuatkan aku sikit psycho. korang x mungken paham. heh

lesen aku suda mati. tatau la cane nak me-rempet gi sane-sini. oleh kerna jadual yang pack, gamba besaiz passport pon x amek agi (pakai yg form 5 dulu punye amek). hah duet pon agak limited. so, en azar, haruslah kamu bertawakkal on de road.

tadi. kejadiannye. 1st time kene.
masjid nurussaadah. masjid tmpat maen aku je tu. jumaat. khutbah. dudok besila. salah posture per-sila-an. palsy (kebas). so, bile da iqamat tu, aku bangon, my right leg eventually paralyzed. i cant feel anythin, even the ground that i was step on. so oley kerna badan yang tinggi sgt ni x dapat di balance dengan kaki seblah yang agak separa palsy, so aku ter-gostan ke blakang, rebah tapi x jatoh (macam orang yang s berape sober) and pegang jemaah kat saf blakang. aku tengak pakcik baju putih besungguh2 la memapah aku. tangan aku lg 1 paut kat bahu brader seblah. trima kasih anda berdua. harap ketemu di mahsyar kelak.

aku tgk kaki kanan aku. mcm da patah. lembik. sejuk. x boley angkat. still, cant feel a thing. inverted inside. macam talipes equinovarus (gamba seblah).about 15 second aku rase palsy. then i tried to pinch n poke my thigh. ok boley rase balek. tp knee dan ke bawah x rase pape. aku try diri balek n gi balek ke saf aku yang tadi.

aku glabah. ya allah, aku lumpuh? aku lumpuh ya allah?

try bediri dgn 1 kaki. nak je aku solat dudok. tapi tak. try bediri betol. buat routine palsy-breaking movement. kaki rase cam panas. ok dat means darah suda sampai. kebas2. still x rase ape yang aku pijak. mungken di-sebabkn nerve kat kaki aku permanently tertekan n jadik la syndrom ala carpal tunnel syndrome tu.

ugh. malu.nak je buat2 pengsan. tp nnt kne bwk kuwa ngan pengusung jenazah pulok.

sape x chuak. aku mengaku. ya. aku cepat gelabah. tapi bile melibatkan sudden ergonomic changes, aku betambah gelabah. aku lumpuh ya allah? jangan. aku x mampu. aku x kuat. jauhkan. ameen. kelumpuhan yang sudden boley meracau petimbangn membuatkan aku tension and gile. so aku paham sape2 yang paralyze separoh badan punye prasaan now.

so. betol kate sume orang. aku suke merosakkan posture badan. ok ok. yela. aku tuka la. pelan2.

p/s: kak fara from UAE suro aku jadik model milo ngan ali cafe. knape x biskot meri tros? hee