Selasa, 26 Oktober 2010

hikayat chenta chandu chowkit.


sudah la sudahhhhhh..
ku harus pergiiiii...
(sile ikot tune khatimah chenta-6ixth sense).

tak penah2 gua layan lagu 6ixth sense yang leleh2 ni, tetibe maen kejar2 plak dalam corpus callosum hotak gua neh. motep? cikaro bawah ni la. haihhhh

tak floles pon muke? bekawah gak cam gua? asal orang cakap fasha sandha chantek, gua tak cantek? *ttibe emo x memasal. anyway, you memang hebat blakon watak slutty and bitchy. gua caye dowh. comellll

gua blame 2 olang pompuan dlm umah ni suke sgt tengok drama mlayu maghrib2. temasok la mat kopok yang x reti2 nak SPM, melingkau plak depan tv tgk drama mlayu. (KO BIA BETOL CHIKKK)


siyes. gua tak dapat job kat sini. sebab gua tak sempat nak interview. hangin je kuwa ayat "fresh grads sile balek, tinggal resume je. weolls x hadap nk interview uolls yg xde experience ni". fuck you. abes fresh grads nak keje ape? tea lady? tukang kebun? drebar? peon? eh eh geram la? resume yang gua tinggal tu buat mende? balut nasik lemak?

dear loser,

dont stop believing. bukan rezeki kau. congratz kak fara and rose. keje tibai je elok2. gua envy korang. gua maseh tejelepok dalam dapor ni buat cake xde permanent job.

i'm not pathetic. juz a lil bit unlucky.

ughhh konvo seyhhh. at last. macam lame gilak mase gua abeskan nak dapat skrol bodo2. ayooo eksaited cam sial da neh. behempas pulas dapat gred elok2, STILL SUSAH NAK MATI NAK DAPAT KEJE, TAKDE MAKNE!. okey emo lagi. heh. kalo x kene batang idong sendiri (or batang sendiri buat havang2), anda xkan rase sesenak gua mcm skarang neh.



gua paleng obses la men mende neh. Angry Birds. menembak2 mak2 hayam melawan babi yang curik telor2 burong sekalian. sangat entertaining sampai tak kesah anak bini makan minom mandi segale.

gua nak demand sumthin. konvo gua, gua mai dai (takmau) teddybear ke, teddygoat ke, teddypig ke etc etc. gua nak angry bird plush doll series. (inner soul yang gurlish sangat kann). hey hey limited edition kot. kne order online T__T

ok bye. wajib workout. bile ayong suda panggel gua "WOI GEMOK" kuat2, itu membuatkan gua tebakar.

p/s: hamster gua ilang. hilang? ahhh. kalau die nk balek, die balek. kalau x, gua beli laen. sape suro larik. bukan gua tak kasik cukop makan minom love sume. bagi lelebeh lagi ade. x besyukor punye menatang. derhaka. sial. ugh. i miss you. T__T


...

Rabu, 20 Oktober 2010

20102010. tiru Bella.



1. Tiade achievement yang memberansangkan yang bole meransang gua, mahupun lu. bukak kedai kek je. singgah la mai.

2. Berat badan maseh consistent, dengan shape perot yang menyedehkan. bejaye mengumpol 2 inci muffintop so far.

3. kerap lapar, dan semaken panas baran. akibat penuaan. wajah floless di invade pimple kat petengahan umor cam gua neh. mase mude2 xnak plak naek.

4. Chenta, itu indah. :D

5. depan pc all the time sampai radiasi fr screen ni menyocok2 iris mate gua. naseb baek ade innershine. ngeh3.

6. Kelimomo la. pantang di kaler bulu kepale neh. tapi da santek da. AngryBird style.

7. Hayley Williams. i miss you. i love you. i do. im weaing ur band tshirt now. still.

8. Tak mandi. tapi body bebau marshmallow. mau bau lebey dekat?

9. KOnvo akan datang. mai la datang konvo gua. dengan syarat. bawak present. tanak teddy bear. tanak bunge. bawak bende2 yang bole dimakan. and sedap. motor ducati monster sbijik di alu2 kan.

10. yes. rindu yang jaoh dan yang dekat. T__T

11. Krung Thep Maha Nakhon banjir. takot la. bom la. ahhh ade gua kesah? heh. x saba.

12. Ye Dil Kya Kare theme song malam neh.

13. menunggu uitm dengan sabarnye. AS233. bole ke neh.

14. HUKM, UPM x panggel pon? tipu tau.

15. Bajet 2010 is such a big joke. 5 billion for 100 storey building? KAMON. gua x minat sume tu. KLCC paleng tinggi sampai floor kinokuniya je gua naek. atas punye atas x minat. 5 billion bikin duet scholarship kan best?

16. tak bole tengok cake da. muntah! muntahhhhhh!

17. lengan suda sedap digeget. perot dan pecs maseh x mcm Nikolai Crisostomo. 11 weeks to go. go abalone go.

19. i juz put status kat YM "PENIS ANYONE?". dekat 30 window buzz. mase gua tarok status bodo2, macam invisible je NAN HADO yang tegor. ingat da mampos sekor2. ngeh2 syaitonirrojim btol. kote ke, pepet ke, same je. mase mendelete2 yg x bekenaan hey!

20. 20.10.2010 suck. 2011.2011 better kot? we'll see. :D




this is Anne. the most gojes and weirdest top model ever.

Khamis, 14 Oktober 2010

Dengan nama Tuhan-mu, besabar lah.


pathetic

ade lagi hadek2 gile impostor pakai gamba orang laen bajet hot padahal muke perompak, bertanye soalan yang sangat2 tak appropriate yang memusnahkan hari2 indah gua kat fesbuk. dik, kalau man memondan, nak melach, jangan la datang kat gua. punye ganas nan garang muke gua, lu ade bran lagi nak datang dekat.

madness. orang yang suke kne sexual harassment xde plak kene. adoyai. ni baru sikit. gua tak sanggop kopi pes segale2 khilaf.




order 255 cake siap arini. sempat siap

kpade yang tak mampu, di-nasehat-kan, toksah la order2. nak gile2 punye murah, gua da kasi tahap untong makan pasir je. susa la deal ngan orang yang bajetnye pasal makanan cukop2 je. pakai bole plak mahal2. zara la, pakai bag coach, perfume gucci guilty, kasot jimmy choo bagai. bab2 makanan nak cekek darah. lu xtau gua behempas pulas nak proses and kasik lu bende yang terrbaek lu makan, and jadik darah daging lu.

siyes gua tak paham badigol2 camni.

nak banding gua ngan cupcake chic la, wondermilk la. haaaa pegi sane tengok, bole kasi price yg gua bole provide kat lu ke tak. naaaaaaaaak jugak mintak murah. sanggop tu tolak itu tolak ni. nak jimat 2 buat event sila makan biskot kering je. parah la camni. gua buat bisnes. bukan buat tabung amal sedekah cupcakes.

memang agak racist ngan kaum sendirik. melayu suke bekire bab2 makan ni. barang kek mahal. gua bukan nak cepat kaya hentam lu harge mahal nak mampos. hagak2 la. gua tau halal haram. xde maknenye gua bole dapat untong 500% .

memang customer gua majority student. nak yang grand2. sedap2. cantek2. gua da tarok cupcake se-grand (even better) than kedai cupcakes commercial [RM3.50+], yang lu bole dapat [rm1.50] per cake from gua. tu pon sarcastic2 kate mahal lagi. potong kepala gua please?

kalo deal ngan cina, lagi mampos lu "haiyoo ini fixed price maa. lu tokse beli, olang laen akan beli lor" (slang cina kelantan).

lu mampu makan fancy2 beli segale bende kan?

kek secret recipe yang mahal nk mamp, padahal, trust me, gua keje secret recipe dulu, x seindah yang korang sangkekan. haa haa. kne tipu. padan muke lu.

gua tengok fruit tart kat delifrance hari2 habes. saiz fruit tart yang besar papercup kuey raye dijual sehengget lapan puloh lima sen, abes macam goreng pisang panas. ayoo. mampu plak?

hey. tak paham la.


sile tenung gamba ni lame2. part yang di highlight merah tu, menyatekan bahawe ade masaelah besau punye.


Rabu, 13 Oktober 2010

life. heal. cupcakes.

gua tulis sambel sruppp sruppp bende ni. musim panas dowh. gahaa siang malam cendol.

omaigod. penoh sawang la? yes. tetibe malam2 kames ni datang plak tebiat nak mencerca sumthin kat blog ni.

Allah do works in mysterious way. bile gua rase idop gua nak berakhir, Allah pesongkan chapter idop gua masok chapter baru. yang gua tak penah2 bayang. yang gua tak penah nak plan. gua redha. kalo gua tak dapek nak tanggung, xkan die bagi condition yang gua takley telan.

macam2 orang gua jumpe. yang ikhlas tolong, time kaseh. yang nak benefit balek, kalo gua bole kasi, gua kasi. kalo stakat tolong denga keluh kesah, tapi pulangan gua kne kasi body gua, lu silap besa.
red velvet. gua mampu. lu mampu?

yes. gua takde permanent job lagi. study tah kemane. skarang bukak bisnes. bukan jadik mak hayam ye uols. gua bukak bakery. checkout [http://thebakeryzer.blogspot.com].

hape jadah amek radiology bukak bakery? well, kalo bole gua buat byk mende. modelling (mampu?), amek upah nyanyi kat org kawen, wedding planning, keje starbucks, buat lokem kat pantai cheras, jual karipap creampuff fruit tart kat staff spital sume. ingat gua x dapat permanent job gua worthless? xley idop? again, lu silap besar. :D

ikram, daos, bella, ayong, ibu ayah, kak fara, nua, niff, anna dan laen2 makhluk yang bekenaan, yang paham and getting me back on my track, thank you. so so much.

eee tomey (abg maher posing mase press conference kl tower)

pastu havang ensem ni pon banyak tolong gua. sorry la der, x sempat jumpe aritu. lu datang sini x kasitau gua la. denga2 je tiket da abes. hangin pasang dowh gua. tekilannnn. gua pegi jumpe awek gua, hayley williams je next week. nyanyi The Only Exception life untok ai ok? eee besh3.

gua rase gua da ade muffintop la skarang. cam julia roberts. da tak secantik zaman muda2 dulu. takpela. muffin2 pon ade orang mau. lu tak mau, gua ape kesah. impian berbody macam Nikolai Crisostomo macam lambek laie nak dapek yo. sedeh.

pantai bangsar and pantai cheras panggel buat lokem. aiii malasnye. nanti la ye? bakat memposition patient gua da karat la.


p/s: i love you. *ttibe

Khamis, 12 Ogos 2010

nak pakai braces gigi free?



hidangan yang messsssssti, wajib ade.


2nd ramadhan. masok ke-3 mase gua tgh tulis neh. mak aiii musim panas. bape kali mandi? toksah tanye. da mcm badak da dudok bwh shower (sambil tutop rongga ketat2 of kos la?).

sian gua nengok ayah tengah grinding tetengah paneh bute rembang, ngan welding machine yang paneh plak tu. i juz wish bole hidang ayor sirap sejok untok die. hehh. puase ye. kecuali untok hamba yang bekerja keras untok tuannye yang kijam. be strong ayah. hang in there ayah. syurga untok orang yang sabar.

Mesia memang sorga makanan. baru 2 kali bebuke, gua tak jejak kaki gi pasa malam-bazar ramadhan-etc etc. oh ade. semalam. sebab pasa malam depan umah je. so beli la ayor soya ngan mate kucing. tokey tu akak kpade Miah Soya, kawan skola gua dulu. lame x jumpe minah tu. denga da anak 2 da skang. hehh.

haus gile dowh. dugaannnn. peloh2. gua tak keje dalam ekon. macam uolls. so lu orang rasenye xbole paham kot maksod "hydrasi panas terik". i cant whine. ramadhan bulan penoh blessing. syurga untok orang yang sabarrr.

of kos la mak gua masak. main dishes makan ngan nasik. kueh2 je kekadang malas sebab leceh. so kueh tunjok menjadik pilehan. td bantai buat kari ketam. gua yang allergic tepakse la konon2 amek prednisolone seblom mencekek ketam2 yang tak benyawe atas pinggan tu.

satu hal yang gua tak bekenan bebeno. dawai stapler pulot panggang. pulot punggang jadiknye. kecik la? kne bukak pelan2. kalo tak, buat braces free ye uolls. motep sangat akak jejual ni pemalas tanak pakai traditional way (pakai lidi satay) tu. nampak sangat nk cepat bagi gua mamp. sangkot kat colon kang pe cer? rabak perot i yang fragile ni you!

darah da gusi gua. pose2 mane bole tarok bonjela. sheesh.

lepas sahor maen ni ye, jgn tido. tunggu suboh. jom maen reramai weh! layann!


p.s: kpade yang bebuke sorang2, jangan sesedey.anda mampu habeskan sumenye sorang2 xyah share. slamat bepuase :p

...

Isnin, 9 Ogos 2010

Q-"why dont u love me?" A-"i just dont."

ok. senyom dulu seblom kecek2. manjang je despair ngamok2 sakan post seblom2 neh.

menjelang ramadhan, scare sah la kalo ikot kalendar Qamari, gua suda setua 20+++. sebab mak gua branak gua 29 Syaaban. besday la jugak. sila wish skarang.

anyway. bende datang and pegi. orang datang, orang pegi. duet masok, duet klua. kawen, cerai, kawen laen, cerai balek. makan sedap2, mahal2, klua jadik taik. sehat2 pegi gym, saket2 msok spital. the cycle of life.

seblom tu gua nk mintak maaf kat Ime Zin, my bff sampai mati. ampon sesangat x jengok, x amek kaba, x amek pedulik, x hadap nk say goodbye pon, atas pemergian lu gi bumi sunda. gua sedey. kadang2 nyesal. but, trust me. sgale bende gua buat, ade reason. harap ketemu kat bumi sunda soon. i'll be watching u. be safe. and take care. i miss u. i do.

comel x kak paj ngan i?

to kak paj, Happy 5th. patot la rindu gile2 arini. kemuncak bulan ngambang penoh rupenye. haha. i miss lu gile2 ni kak paj. cane? xpe2. MISA punye dinner nnt i sebok2 la ye. :p

to bella, daos, mekaseh menghibur, meneman, menawar ati yang kusot. maybe lu orang pikir lu orang x buat pape pon, but utk gua, lu orang da buat yang terrrbaek. dulu gua tak caye kawan tu ade mase susah. sebab kawan datang mase senang je. but lu orang tak. kot?. heh. terrrbaek.

jom panton jom.

singgang ikan cicah cuke,
panggang ayam penoh jelage,
bulan ramadhan xley mulot puake,
temasok la mate, kaki, tangan, kote sume kne jage.

to kak paj, ikram, daos, bella, bobby, geng bas skola uitm puncak, geng umah atas, umah bawah, umah tengah etc, azraf, ime kat sunda, ayong, yang kenal, yang tak brape kenal, yang buat2 kenal, yang suke, yang tak suke, yang menyampah, yang rase nak pijak2, yang admire dr jaoh, yang ade niat nak longkhong i, yang kekasih x dianggap chewah!, yang tua2 keladi, yang muda2, single duda, janda anak 3, etc.

salam ramadhan uolls.



p/s: harap dapat le kompol sbanyak mane yang buleh taun ni. wahai Tuhan langit & bumi, kuatkan aku.

...

Isnin, 2 Ogos 2010

How people treat you is their karma; how you react is yours.


36000 rakyat Mesia jobless last year, 2009.

yeah. you're totally jobless. understood.

yeap. you're unemployed. sucks to be you.

ahha. you have no money. so you're not so cool.

wow. you're a big boy, and still a burden to your parents? what a loser.

you went for a holiday, and didn't bought anythin for me? a budget holiday? pffftt!

you av no job. so you tak setaraf ngan i. sorry.

penganggur? jual anggur? ala2 mat rempit la lu ni? mat rempit pon ade moto beb. sheesh

fine. no money? totally fine with me. yeah its fine. fine anyway. fine sgt!





maybe kalo x kene pekong kat dada, tak rase la lu orang. kan?

well, plan bertukar. gua tak tulis naseb gua macam ni. hasrat, impian, dream gua nak sambong blaja tetibe hancusss dek keje2 staff krajaan yang ala babi kimak hasil kejenye. gua memang bodo la kan. sebab takde bekap plan. nak sambong blaja swasta tak mampu. da lambat. sume da lambat la pendek cite. gua da buat macam2. bukan dudok mengangkang je ye. bukan taknak. bukan tak mau. tak dapat. tak bole dapat. tak paham ke? asal bodo piang sangat x paham bahase? ingat gua dudok goyang kaki je kat umah mak bapak suap makan? waklu la kalo lu pikir camtu.

ingat gua ni kne sponsor ke? lucky sgt kne sponsor jpa, petronas, sime darby, biasiswa raja2 mlayu, lepas grad teros dapat keje? gua lepas UiTM la babi. lepas grad kne carik kje sendiri. mase practical pon kne kuwa duet sendri. GUA TAK LUCKY MACAM LU! iye, gua suwey. lu yang kne suap dapat peluang macam2, bangge tak dapat status graduan x dapat keje macam gua. lu kesah ape? idop gua. skati gua la.

ade ke manusia penah tarok kat column "your ambition" dlm idop die as a penjual anggor? dey macha, kalau gua ade utang ngan lu, baek lu cakap depan la. takyah kias2. gua usahakan baya balek kalao ade. kalo takde toksah nak kecoh2.

lu keje dalam ekon. gaji riban2. mewah. sume nak bole dapat. ade gua kesah? ade gua kacau lu? takdeeeeeee kan? ade gua mintak duet lu? lagi la takde. ade gua mintak jadik cik cur ngan lu? mintak maap la bebanyak.

der. gua da anta resume puas da. lu x tau cane idop gua, lu jangan nak mandai aa? ingat gua tanak keje ke? nak jadik surirumah je? waklu. gosh i hate you. blaja pandai, ade keje, mewah, prangai cam kimak, idop tak hepi, suits you well.

spatotnye lu doakan gua dapat keje, doakan gua kay-ray macam lu. so gua senang la kasik sedekah jariah kat lu. ni tak. lagi sumpah2, sindir2, hina2 lagik. gua manusia beb. manusia hebat. takpe2. you'll see. you will see.

beb. susah x slamenye. camtu gak senang. so behagak2 la. bile bende naek, mesti jatoh balek.





you will see. dengan mate yang tebeliak. tunggu. siap kau.






p.s: kacau jek hangin baru balek cuti2. :(


...