Ahad, 14 Jun 2009

Chapter 2: The Calling.

"ko nak balek ke x?" ayong tanye
"xyah la. xde duet"
"meh balek. ayong booking flight"
"mahal dowh"
"xpe bapak ko byk duet"
"banyak la sangat"
"ko nak balek ke x?"
"erk jap. bagi pikir 1 ari"

3 menet stengah kemdian..

"ok la. nak balek!"


::suda sampai kL!::

manyak sebab knape balek. bukan sebab homesick or mengade2 anak manje. aku nk camera aku balek wooo. rindu same itu camera. abg edey kawen! suda di-bajet bahawe aku x pigi itu brader punye wedding. pigi la jugak akhernye. kuwa ngan abang. mau la jugak menengok muvie "drag me to hell" yg macam bodo muvienye (tengkiu abang). dan, duet nafkah suda abes. mane mau korek? ruumah...

hospital minggu ni. till majorly teperok dalam bilek general. membuat extremities scan. bohsan sunggoh. melayan mesen mobile yang kaplanya resembling a zirafah. yang maha berat. pastu buat trauma cases kat bilek puake, bilek 5. 2 kali nanah from kaki patient yang gangrene and berulathampir kene labcoat-ku yang putih suci. alhamdulillah hidung kemekku tesumbat. bau manusia separa reput x menggugat professionalism. mau saje ditukau gown biru yang surgeon pakai. tapi karang macam koya la plak.

students from mahsa masok. kurang azab heavy workload kat department. ampon bicare, tapi walopon final year sem last, still cam x konfiden buat cerviical AP n Lat projection. jahil? mungkin. aku rase junior2 aku lebey hebat. kan? kan?

kak ton. supervisor kat sane. clumsy dalam men-jadual-kan keje2 aku. penin keje ngan orang tua tu. kejap bilek 3. kejap bilek 5. kak edah mengamok sebab kak ton tuka2 timetable. aku jadik mangse. lalu me-larikan diri kat angio jap. melepas geram & angin dalam perot. Dr Brinder la pulok kat fluoro. muke cam brittany dlm ANTM cycle skali ngan jaslene. hawt. tp bontot sikit besa. mungken da branak 5.

workflow bejalan lancharr. kak nisa, kaki chocolate. always ade choc dlm pocket labcoat die. ala willy wonka la plak. kak su suda mau terbranak pulok. haih. cepatnye nak blah. br 2 minggu jmpe. bemaen2 C-arm kat fluro. "ko jangan eksiden langga monitor zar" kak nisa cakap. tau2 je minah tu aku bawak scoot slalu rempoh divider. aku rase fluoro C-arm tu adelah satu2nye bende yg advance kat sane. laen sume da dekat2 nak meninggal da.

penang panas. penang hill maseh x bole naek. malas aku nak crowded2 atas tu.ramai orang cuti skola. macam2 bau membunoh. masak. aku rajen masak. tanx to chef. pisau tu tajam! nmpk je kicik. kalu tetikam mau masok CCU.

gemok suda. gemok kot. tp x segemok mimi. heeeee. makcik seblah suda ku-tawan ngan kuah deroyan resepi ibu.

penang panas. sangat. tapi xde haze. itam suda kulet boye-ku.

jumaat balek umah. di-tunggu2. ayong ngan abang amek kat klia. bagi makan cheesy wedges yang xde cheese. ciss.

sabtu. slamat penganten baru Edey & Mai. hijau themenye. sorry on behalf of my family x pigi wedding seblah pompuan kat jengka. jaoh kott. aku pon x balek agi mase tu.


::cute couple::


::abg edey, pinjam tanjak japp!! keris tammo!::


::tok andaks family::


::Elush, bile plak ngan Ms Farisya?::


::hujan-cendol-kenyang::


::panas kott!!::


::anak mak. bwek::

oooh result suda kuwa. aku suda tau laaaaame da. everythin. saje senyap2-kan. congratz Monster, Leyla, Bobby etc etc. korang hebat. aku x dapat keja korang da. ime nnt blanje i haagen dasz okayy. aku keciwa! ceyh. salah sendri. u shud forced urself & be stronger tho Zar. loser. hmmm. rase cam nk terjon ferry la plak.

Monster, next week kte date okay. Teddy miss ya alot.

p/s: leave ME untold, unsaid, thus unspoken? i dont understand. dissappearing undetected? at least, vanish urself with honor tho. i wont ask u again and again. i know u hate it. it's up to u. all about you.

1 ulasan:

Ms Martha Moore berkata...

erm... menarik sungguh... hehehe..... rindu banget same kamoo dong! hehehe.... :P