Selasa, 14 Disember 2010

say my name. say my name.



“Sesungguhnya aku hanyalah mengadukan kesusahan dan dukacitaku kepada Allah dan aku mengetahui (dengan perantaraan wahyu) dari Allah, apa yang kamu tidak mengetahuinya.' - Yusuf ayat 84-86.




curik kat blog Faisal Tehrani, quoted from Al-Quran.

Allah suroh nangis. Allah tak kate pon "hey jangan nanges. dosa". xde. kalo ade, lu tunjok gua. oke?

orang mlayu kate (orang mlayu la yang paleng kuat cocok kan? carot ai kalau gua salah), jantan nanges x macho la. bapok. pondan arbok. lempuan. jiwang. etc. aii, suke pon salah. nanges pon salah. motep?

meh gua promot. banyakkan reading. jangan jahil ikot sedap ati. kalau ati tu cantek becahaye takpe. bace blog ni. cantik. gua addicted. agak skema. tak sebiadab blog gua. tapi, yes. addicted suda.


besok jugak gua menggerakkan pungkok, mencarik permanent job yang betol2 permanent punye. tak macam buat kek. kejap menerap. kejap fesbuk. kejap tengok Do Re Mi. kejap sambong bancuh balek. kejap verangan. kejap kek bantat. kejap frust. kejap fedap. pastu fakap. modal ibu kuwa. duet untung ibu dapat ciput. yeah. the truth. sangat2 tak berguna gua ni. xpe ibu. orang doakan ibu hari2. all the time. sedekah ibu ayah surah Ar-Rahman everyday. mase ibu still idup ni. kite x kaye skarang bu. kemudian nanti, ade la tu. Allah tu extremely kaya.

knape surah Ar Rahman? taktau. surah feveret gua.


sudah. sudah sampai limit.

tak kesah graduan Radiology UaiTM keje kedai kasot ke, keje kedai makan ke, keje cekgu tusyen ke. gua nak carik duet. skati gua la nak keje mane pon? mase gua susah ade lu kasi duet? so stop judging people yang lu even x kenal luar dalam, and teruskan sedekah doa. i will thank you for that. cuz i need that the most.

tengok orang dapat keje senang lenang. mencurah2. ya Allah. gua envy. gile jeles sial! syaiton nir rojim punye keje. "jeles lagi! jeles lagi! benci die! benci! putus asa! Allah x fair ngan ko! stop beharap kat Allah". besarnye khilaf. tapi alhamdulillah gua tak hekot cakap makhluk api ittew.

"xpela. rezeki die. ade untok ai nanti, ade la"


moga ade rezeki besok.


p/s:

daos, ade rezeki tu. lapang sebelum sempit. sempit sebelom lapang. sabar. rahmah. bukan musibah.

bella, get well soon. hari ke-5 sakit kuat. risau la.


Tiada ulasan: