Khamis, 22 Julai 2010

"maaf encik, encik ni sape?" gua atok lu. kenal?

you make my life such a joke. such a lousy dirty joke tau tak? cane Malaya nak maju? oh my Allah. the greatest blasphemy in my life. thank you uolls yang buat keje macam cibai.

it has been more than 2 month, ive been struggling like hell, juz to seek for a slight opportunities to further my studies. gua tak mintak study abroad. gua tak demand scholarship penoh ribu2. gua mintak tempat nak masok blaja. terok la tepi pintu klass ke. ujong lab ke. blaja through skype pon. gua sanggop. tapi.. haih.

gua call ukm la pagi tadi. lepas gua dapat result yang SUKACITA ANDA GAGAL PADAN MUKE LU HAHA! rabu lepas, gua tak puas ati. sumthin is wrong. gua call balek kat department BPP. ade makcik ni angkat. staff situ la. gua tanye. ape status kat ukm. dapat ke tak?

die jawab. "encik comel, name encik takde pon dalam rekod rayuan. slalunye kalo ade orang apply ade je dalam sistem. same ade yang dapat, ataupon yang direject. encik buat rayuan ke tak ni?

muke gua da naek biru denga kata2 kufur akak tu. dengan sopan (still gentleman lagi) gua reply "yes i did, puan. saya da anta 4 copy rayuan untok folllow through time by time, siap ngan cop terima. lepastu 2 fax siap surat sokongan plus detail and MUET. knape ttibe takde? bole tak cek bebetol"

akak tu reply la "jap ye cik (pas 4-5 menet gua tunggu ngan otak yang serabot). Encik comel, name Nazarul takde la. Nazatul ade. sure ke encik anta ni? anta kat sape? oohhh en nozali. sepatotnye ade la dalam record kalau encik da anta."

gua muke da jadik merah merah manje ala Humaira gitew "kak, name saye NA ZA RUL. bukan nazatul. saye takde pepet ye. tukar jantina pon tidak. dengar kan suare jantan saye yang garau neh? akak tolong check eh. nanti jap lagi saye call balek. time kaseh"


pas sejam gua call lagi. sebab hangin tak puas ati. konfem lu pon buat bende yang same kalo bontot da panas kan?

"hello kak cane? eh yes. fakulti sains kesihatan besekutu. yes, saye anta BY HAND segale bende bentok rayuan kat pihak BPP ukm. siap ngan surat sokongan lagi. ade cop terima dah. cane pulak bole ilang? HILANG? TAK JUMPE? nak cakap ngan en nozali kalau die ade situ please. tenkiu."

jangkaan tepat "en nozali takde. ilang tah mane ttibe"

pastu akak tu tambah "dik kalau nak sambong course ni lepasan diploma mau 3.9. paling cikai nak 3.7. pointer adek tak cukop ni."
gua reply la "ehhh tetibe cakap pasal pointer. kak, kalau saye tak layak, awal2 lagi saye seda diri. saye pon tak hadap la nak mohon course ni. saye tau ukor baju kat badan sendri. akak takyah la nak cakap saye yang bodo tak seda diri kat sini. saye reti bace. saye da buat sgale bende research suda. ape lagi nak?"

akak tu maybe da fedap "mungkin ade lagi orang yang lagi layak kot. borang encik takde ni"

i reply "of kos. akak nak cakap kat sini sume rezeki tu masing2 ke? yang saye kureng layak la? yang saye ni tetibe tak penting la pulak? drama la akak neh. ape cer neh?"

pastu gua pon pegi la tepon "cable". as the last resort. gile tedesak gua. i'll do anythin. beat that. tepon la kiftiah tu. die kate xde pape pemohonan rayuan name Nazarul Azman pon. i was like, HEYYYYYYYYYYYYYYYY ade cop uk trime my document ok. suke2 je lu buat surat2 gua bikin balut nasik lemak ke hape?

pastu "dik, tarikh tutop 26 ni ye. sbb next week sume da masok blaja. kalau nk proses, cepat2 la eh."

hey tu probs gua ke? gua yang x mohon ke, lu yang x proses, siap ilang2 plakk. kimak lu suke2 je?

surat, it was like 4 copy, sume ghaib? fax bedaftar? xde masok record ke kalo fax dr org penting? like, gone? it seems like every drop of my sweat, blood and humility da wasted camtu je. gua left uitm to seek for better opportunities to change my life. but seems like, yang gua kejar abes terabor lari tak dapat, yang dikendong lagi la gile cicir. life's such a big joke. the stupid one.

like, hey ape kene ngan Malaya? nak seek for a slight peluang nak further studies punye la susah nak mamp? cane mesia nak maju? anak mlayu lagi? konfem la most of mesia punye govt staff buat keje sambel lewa. macam cibai. besok2 anak lu nak blaja gile2, jadik cam gua, ape yang akan lu pikir? hmm?

p/s: im so gona fight. i hope you're with me. bukan senang nak senang.


...

1 ulasan:

RAWNA berkata...

i'm with you! go fight for ur future! jgn lupa doa byk2 :)