Khamis, 29 Julai 2010

things happen for reasons.


bile inche azar says "i'm sorry, i screwed up"

stiap kali buat salah, tu je yang bole lu cakap? is that all lu can do? kamon bro. kasi reason betol punye real la.

to azar.

~"lu memang takde ati perot. kaki pusing cite. mean. mean. mean. ignorant. sebok la ngan lu punye falsafah idop "its for you to decide. my heart is full of dust and sand". cam cibai je kan? heyy kau ni sape? nak maen2kan orang? org buat baek, ko kasi taik. lu pehal? kimak tol"~

wana know sumthin?

i soo can pretend. i can be good. good in hiding all of these flaws. macam pompuan burok or pondan arbok yang muke pecah umah. pakai la mekap MAC ke, bobby brown tebal2, sampai nampak cantek. yeap. memang fitrah manusia. tak boleh nampak bende tu cacat or burok. kalo boleh sgale bende nak licin, nak cun, nak ikot ngan taste, nak yang terbaek. kalo bole sume nak tacap. tapi gua nak tanye la sket kan. perfect? WHO IS?

i can be everything u want me to be. i can be perfected. i can be molded. by you. i can be ur puppet. ala2 marionette gituh. yang ade cross wood kat ats. patong gerak2 pakai tali. gua bole jadik anjeng lu. baling kayu, pegi kutip balek. nak pegi mane tak boleh. rantai kat leher tu mesti. jadik mcm lembu pon ok gak kan. rumpot da trim, susu da abes, daging bole buat burger in the end. sume part badan gua. jasad ngan roh. gua bole bagi lu pakai. nak yang perfect? WHO IS?

bab pusing2 cerita. "kalau you tak tanye on something, tapi i tak cakap about that something, bukan tipu namenye kan?". mintak maaf. dosa yang sangat besar akibat bebuat demikian. kan? lu orang tak penah buat cenggini? like, seriously? memang x penah cheat on something or somebody? never tell lies? never keep any secret to anyone? WHO ISN'T?

bab xde ati perot tu. lu nak gua jadik emosional la? ok ok maybe lu cakap gua takmau emotional sangat. behagak2. excuse me? ape lu orang nak ni? sape je bole puaskan ati lu orang? WHO IS?

i am the way i am. gua banyakkk je cacat. gua tak mintak pon lu suke kat gua. gua tak mintak pon lu benci gua jugak. things happen for a reason. gua ade my own reason. lu taknak paham reason tu, gua nak buat cane? gua tanak mould lu. gua tanak lu jadi perfect. sumpah demi Tuhan langit, tak penah nak harap kawan ngan orang yang terrrrlampau baek. baek? squeez me. WHO IS?

bak kate lu lan kan. gua emotionless. tak hadap pon nk express everythin on lu. nak share2 sayang2 jiwang2 sedey2. selfish. selchicken. selpig. like seriously, at the same moment, gua tak penah ade setitik feeling pon nk hurt lu orang. kalau gua bitchy sangat, kalau gua nak buat jahat diam2, like cheating ke, curang ke, tipu ayam ke, depan semayang jemaah, blakang pegi buat maksiat ke. seriously gua bole buat. drama. sinetron. sgale2nye indah depan lu, blakang tetap same buroknye. untok kepuasan lu. nak?


abestu, gua takyah puas?
what's my purpose of life? to satisfy people?
WHAT AM I?

yup HablumminAllah. Hablumminannas. buat baek kat Allah, buat baek kat manusia. i'll repair myself. i'll be better. but i'm not sure that i can be the best. can you?





ok. da tau da cane nak cakap.

bukan "i'm sorry, i screwed up" lagi da. tapi "i'm sorry, i am human"..

accept me the way i am. and i'll accept you as the way you are.




p.s: life's hard. so when the time is hard, and there's no way to turn back, as He promised, He always be there. for me. subhanallah.

p.s lagi: slagi takde mention name jangan sentap. takde kene mengene ngan lu.


...

Tiada ulasan: