Ahad, 10 Mei 2009

~Runway mimi 09~

credits to :
1. ibu yang bagi restu kuwa umah
2. abang yang anta orang gi sini
3. ime n frens sebab tunggu aku lame2
4. mimi sebab ko beshfren aku
5. saloma, sebab membuatkan aku lapa. x sedap.
6. ayong sebab beli kasot
7. nurul syuhada nurul ain sebab sudi amek pict ngan aku. faez ko jgn jeles! XD

one of mimi's pose on de stage

masyaAllah da pukol brape ni x mandi lagi. tenenettt. telefon be-bunyik~~ zar aku ade kat luwa ni. abang da call. cepat2. hallamak jalan jem. sory ye kawan2. haha. masok2 dalam saloma ngan leyla yang setia menuggu aku kat main entrance. "awak ni press ke?" abang receptionist tanye. ehh bukan2. i artis la, u x knal ke? haha. under name nazmi ok.

then masok. hallamak. sape mat saleh ni? pakcik mimi kot. biakan. ohooo. the batak band meng-hiburkan. aku cube membandingkan suare mereka ngan bobby classmateku. lebey kurang same je hebatnye. bayangkan.

alaa, anuar zain xde kee? ciss.

ok. makan. erm. erk. makcik murah lagi sedap rasenye. mumu kate nak buat dinner KAYANGAN kat situ. erk. x jadik la. atmosphere da ok da. cume x menepati lidah aku yang sangat sensitif ngan makanan2 sedap. oh my godd aku dudok di blakang cik syuhada (seblah punye seblah nanu baharudin) as de judges. gosh she's hott.

erk, aku nampak huzz. hehe. feveret leyla. de designers, singers, press etc. hah penoh.

the runway. overall okay. not badd. nk kate high fashion, ok la for malaysia standard.. (haha). aku harap ade yang tergolek/freeshow perti yang slalu ditengok kat youtube, tapi tidak. sumenye seperti suda terer di-latih oleh aleeza kassim.

mimi perform well enuf. cume agak laju. xde la laju sangat. mungkin nervous. 11 other contestants mau begelar kachak begaye arini. our fav tetap mimi ngan hairi. haha. ngan abe we. pojaan leyla ngan anys.

mumu sangat eksaited menuai connection untok mengembangkan career-nye as the event planner.

mengkritik sume contestant adalah aktiviti wajib kitorang everytime runway di-jalankan. kalah judges kat depan. gelak x boley blah punye kuat. malu malu. haha. sukahatiaku.

sesi soal jawab. sesetengah contestant gagal. gagal menjawab. mungkin x paham soalan. mimi maintain. die kate mungkin dalam mood exam lagi. mungkin la sangat. ko memang kuat daye ingatan. aku tau. ade yang beceramah. ade yang macam jual ubat. sangat menghiburkan. sarkastik bukan? aku sangat bangge dengan promosi bidang Pengimejan Perubatan UiTM atas stage tu. mungkin masok URTV. mungkin masok TV. oh my. mimi boley jadik duta MISA. nanti aku gantong banner mimi kat lab okay. bangge. course laen mane de. jangan jeles kpade budak course laen. korang x feymes. haha. koya la aku.

oh my godd. pakaian. ahaha. kalau ade fashion inspector from hollywood or malibu, mungkin ade yang di-jel. sebab memang gagal (sesetengahnye). haha. lipgloss adelah x perlu obvious sangat kot untok model lelaki. nilai kejantanan mungkin hilang akibat kesan persis Drag-Queen. maklumla. mak-mak yang mekapkan. mak paham nok. mak suke mekap adek-adek mak tebal2 ni. nanti lawa macam mak u tawu. ahaha.

oh my godd lagi.

bagi yang ber-body cantek, sangat appropriate la menujok badan. fewh. kenyang la audience kat bawah. yang x brape ber-badan pon mau tunjok. lantak korang la. aku gelak jee. haha

ooops teringat lak kat gadis hijau, (linda onn panggel. gadis ijau ni penghias pentas je). yang kain labuh meleretnye di-pijak chef mase tengah serving. naseb baek la x londeh. ish2. lucky u.

hari mencuci mate. ish2. bukan dosa. tak menaikkan nafsu. sekadar mencuci mata. umpama memakai eye-mo. x salah bukan? (leyla kate. bukan aku). shiela anak andy lala pon ade. hmm sape lg ek. ramai2. aku buat tatau je. x heran aku artis malaysia. haha. aku pon artist jugak(menonjol mase family day MISA sahaje). kalo beyonce aku mungkin sanggup menjadi waiter peribadi skali. bukan setakat mengambek gamba.

camera aku gagal. gagal lagi. sangat menyaketkan ati. mau saja dicampak lalu di-beli sony alpha 200. huhh. x mungkin. kao x mampu zar.

vocal sarah raisuddin memang power. so do Bob AF. tapi sori aku x minat. beyonce tetap di-hati. tah mamat mane nyanyi lagu sampai syurga. hancor. hancuss. anda telah membunoh lagu tu bak kate simon cowell. suare A Wafi lebey "okay". hentikan jadik penyanyi. carik keje laen seperti pemandu peribadi atau pembuat jamu.

roslan shah mulot puake. haha. korang yang tau ke-jadian harap di-rahsiakan. kalau x mau di-sepak kasut saiz 11 ke muka, tutop mulut anda, persis tiade ape yang belaku antare aku ngan si tua gayut tu. x penting pon sume tu. die x nampak potensi aku. chewah. macam bagos. diam2 suda haaa.

zar apsal x masok bende2 camni? soalan cepu mas kawan2 yang concern tentang ability aku. ooh time kaseh time kaseh. haha. koya.

ok aku jawab. selaen daripada sifat fizikal yang tidak elok rupa parasnnye. aku teringat kat ibu je. "zarul jangan masok, nanti ibu malu. malu!" ala2 skrip drama melayu. sangat melodramatik bukan? ime suke gelak tang quote ni. ayong pon same. aku apetah lagi. yela yela aku x masok. gahaha.

berikot gamba2 (sebahagian) pada hari kejadian. bace komen dan lihat gamba mengikut turutan. nak ambek boley. tapi, anda tau akibat mengambek hak orang tanpa ke-relaan tuannye? nak mati susah nanti. baik lupekan niat jahat anda. njoy de view.


*fans**hairi n ime**me n mimi**me n mira**



*lapar**heavenly with hunks**the supporters**gals*



*hotstuffs**naz n naz**mumu n mie**hairi n mumu*



*darling**aku dan cik syuhada**me n mimi**langit biru



*spaQs**the winners**2 mira**mimi n leyla*

p/s: aku suke mee ayam hokkien skarang ni. start dari tadi. mungkin kebulur menyatakan "semua makanan yang baik itu sedap". mimi gudluck 4 ur next runway. jalan pelan2 ok. haha

p/s lagi: aku x photogenic. ade masalah dengan perkara sedemikian? kalo ade, sila nyatakan kat bahagian komen. kalo silap point, burok padahnye. maut menunggu. coba la. coba kau coba.

2 ulasan:

LeSScAkAp berkata...

mak aih... pedas gak kata2 ko ni kan hahahaha

soh komen pasal tak photogenik tapi cam kasik warning at the same time hahaahahah

ada benda aku nak tulis ni tapi aku dah lupe ape plak haisy...

Azar Azman berkata...

haha. coba la ingatt. :D