Selasa, 15 Jun 2010

kawen lari jom


orang kawen. uuu sonok. sonok sangat. tapi gua tak suke pegi orang kawen. lu orang nak tau apsal? meh sini whisper2. takboleh kecoh2. nanti orang yang nak kawen lahar gua dowh.

12 sebab knape gua tak suke le pegi orang2 kawen neh. x kesah la. start dari ceremony ngorat. risik. tunang. nikah. malam berinai. sanding. siap berarak lagi. pastu proses mengawan dan pecah dara. hah motep sgt. bosan2.

  • CATERER FAIL. gua tak ske sangat nasik minyak. ntah gua takley telan la. slame ni telan2 sebab nak jage ati je. kalo briyani ok sket. nasik puteh jugekk pilehan gua. wow, cam dapor umah sendri plak kan gua buat kan. tapi skang macam2. siap hidang cendol. wow. spatotnye dlm RSVP card tarok menu from caterer dulu. baru gua datang. bawak tupperware lagi.
  • DJ FAIL. DJ die. halla2. pegi kazen gua punye wedding kat felda, die pasang lagu "sex on the beach". hape ke jahiliyah ngan xde taste. tengah2 panas, orang2 tua yang blur2 cam tatau pe maksod, siap ikot nyanyi skali. bole plak ulang2 lagu tu 30-40 kali. alaaaaaaahai matila makk. yang nyanyi live, orang yang same je pegang mic. gua nak nyanyi gak seyh? lu blah skarang! semak! sore mesen perah tebu rosakkan lagu m daud kilau feveret gua.
  • WEDDING CAKE FAIL. alah alah. order kek pisang jela kak. senang. tabor gule aising. simple. takyah order krim2, pastu cair tengah2 panas. rosak majlis tawwww. gua wedding cake maker ye. sile sesuaikan wedding cake lu orang ngan atmosphere. kalo dalam hotel, x kesah la buat 4-5 tingkat. ni canopy luwa umah je. kene pulak ujan ribot. da disaster da. siann gua nengok. (kek diatas dibuek sendri oleh gua n akak gua. sedap dan cantek. yeah yeah gua tau tu.)
  • PENANGGAH FAIL. makan behidang. 'bang, air basoh tangan abes". "bang, refill air". "bang, tolong tangkap gamba gua cecantek". aloh. kesian beb. layan cam waiter plak. lu orang x layan cabin crew MAS camtu pon kan. plus, bile gua tak pakai lelawa sket je, ade la pakcik hulor towel goodmorning, pastu pin yg ade duet sengget tu tetibe. rase2, kat dahi gua ade label "penanggah sejati" ye? motep la lu pakcik.
  • WEDDING PLANNER FAIL. tolong la. noks2. gua tau golongan uolls sangat berbakat dalam hal2 cenggini. perlu ke lu orang pakai theme color RAINBOW untok majlis sanding2. aaaa cam gay parade kat san francisco da. meriah uollsss! yang family penganten pon ikot je.. alaaaaahai
  • MEKAP ARTIS FAIL. bile mak andam da fail.. maka punah la sgalenye.. hahaha. dari muke wanita ayu naturally (ala selena gomez), jadik muke pondan arbok. alaaaaahai anak omak.
  • PHOTOGRAPHER FAIL. tangkap pose bukan maen. amboi mengangkang2 ngambek gamba. charge takbley blah cekek darah. tapi gamba amek bese2 je. edit2 ciput cam budak tadika punye keje. gua yang amek pengimejan perubatan neh pon boleh evaluate image tu cantek ke tak. pastu process image, bole plak tetuka ngan gamba kawen org laen. buat keje biar ikhlas bro. sambel lewa, makan duet haram la lu.
  • BUNGE TELOR GURL FAIL. helo dik, mane goodie bag gua? tau la gua tak hensem. bole lalu je rempoh gua, siap selang meja lagi, bikin gua macam makhluk halus. motep la lu. eh, bkn adek, hadek2 rupenye jadik bunge telor "gurl". cantik kebaye?
  • CANOPY FAIL. haaa. kan da banjir. air sirap oren rase mcm permukaan bumbong umah. sedap uolls. ala2 macam ade tambah spirulina gitew. canopy siap la sarat ngan kain2 bebunge2, tapi pengurusan saliran dan kumbahan tidak sberape. langit tak slalu cerah..
  • WEDDING CARD FAIL. ni untok part mapping ke rumah penganten ye. alaaahai pusing2. kalo ade GPS ke, iPhone ke, xpela.. kalo yang xde, benak ati plak tu, bodoh piang x reti bace map yang sangat complex seakan2 proses Kreb Cycle gituh, matilaaaa. lepas maghrib baru jumpe umah penganten. majlis makan2 start seblom zohor. tu pon sebab mintak pengantin sendirik datang jempot amek. spoil la lu.
  • PELAMIN FAIL. pelamin anganku musnah. teringat lak cite gile2 pengantin yang ade juliana banos tu. trauma mase kecik dek pelamin roboh, da besa2 sanding dudok bawah je. dramatic kan?
  • GUA YANG FAIL... "eh? laaa salah rumah ke. tadi cam kenal je mamat dalam banner besa tu. dulu saye ingat lagi penah maen pondok2 sesame. ni da sendok nasik ni camne?". or. "zar, knape ko pakai baju punjabi neh? daos tu jawe pure ok?". or. "kak, kicap ade? tawar laaaaa".




hehe. slamat pengantin baru. to bakal pengantin Anna n Eddie. gua da dapek da invitation card uolls. cantek2. sure gua datang punye. : )



p/s: I mean, life is tough. It takes up a lot of your time. What do you get at the end of it? A Death. What's that, a bonus? I think the life cycle is all backwards. You should die first, get it out of the way. Then you live in an old age home. You get kicked out when you're too young, you get a gold watch and you go to work. You work forty years until you're young enough to enjoy your retirement. You do drugs, alcohol, you party, you get ready for high school. You go to grade school, you become a kid, you play, you have no responsibilities. You become a little baby, you go back into the womb, spend your last nine months floating... and you finish off as an orgasm.- George Carlin

...

Tiada ulasan: