Selasa, 29 Jun 2010

nukilan bapak hayam yang kuat makan hayam. :p


tadi mase kemas2 umah (tetibe lak rajen), gua teselak la buku skolah adek gua. subjek sejarah form one. tah hape gua tetibe datang gile bace buku tawarikh (zaman bapak gua name die tawarikh. temasok la ilmu alam, ilmu hisab, ilmu hisap etc etc). bace la pasal negeri2 selat (menunjokkan gua stranded bosan nak mati kat umah without doing nothing). Mlake ngan Penang. feveret spot gua tuu. x hengat melben ke, ayasofya ke, pavilion kL lagi la lupe teros kalo jejak kaki sane. ape yang best sangat?

ni kat mlake. femes kat klebang. mlake hawau adelah tempat yang panas. tepi2 pantai die yang tak macam pantai dah. still angin tiup, menerbangkan rambot2 wavy, membuat gua rase lebey sexy. walopon mase pakai sluar tido ngan singlet je melantak bende ni. coconut shake ngan eskrem vanilla (10/10).

air kelapa muda pure punye. masok dalam blender. pastu isi dalam kelape yang puteh melepak and seakan2 jellyfish pon masok skali kaup pakai sudu je. pastu masok ice. gua nampak die masok gula sket tambah sweet. blend2 sampai jadik sexy, die masok dalam mug. abang jambu memaka apron pink tu pon scoop eskrem vanilla padat2. PLOOP! masok dalam mug. die cocok straw ngan sopan. tarok atas dulang. ngan 3-4 mug yang laen. sambel jalan laju2, die tarok atas meja gua yang tak pandang bende laen dah. ehem, of kos bukan pandang brader tu. EYES ON UR DRINKS! (yes drinkS. gua order dua. HAHA)(tiga sbenanye. lepas 2 tu da abes kering kontang).

gerai die bebetol la tepi jalan nyusur pantai klebang tu. dulu ade la 3-4 gerai bukak jual bende same. tapi bankrap, tinggal la yang satu maveles neh. makan bende laen ade la. ringan2. kueh2. goreng2 pad thai ke, toyam2 takde. bukak siang2 je ye uolls. service laju. takyah la tapau2. lagi lambat. minom situ je. kalo ade bro apron pink, lagi laju service die. malam tutop. somemalam ikan bakar plak kat pantai kundor. roti canai cicah asam pedas kat tangga batu pon omaigod maveles!


oops temasok plak gamba hanif sparoh. matila makkk kalu die mintak royalti.

ni plak kat penang. mamak piau punye. kat chulia road, penang island. tempat exklassmate gua tello ngan ain maen pondok2 mase mude2 dolu. eh mandai je gua. gua dok penang lame.. clinical spital penang yang macam nak roboh tu. alhamdulillah foodnye heaven. konon2 mak gua konfiden je cakap, kalo merantau, gua tak cukop makan, dan akan menjadik anorexic. ni tak. balek da memboyot. heee. kalo bella dok sini, da bole maen sumo da. rating takboleh kasi. mamak food is unpredictable mengikot tuan punye tangan yang buat. mase gua pegi, aiyoo karawale sedap!

lu orang bayangkan. tangan mamak yang itam bebulu bekilat dek minyak sapi. membedek2 doh roti tu. mengacau n membakau garlic naan ngan perfect! (gua pegi makan naan kat keramat, FAIL. naan die jatoh dalam api. apeke bangang). so nak bikin naan bukan senang bro. kne plak ayam tandoori die. kalo tapau siap bagi dalam kotak. hidang ngan macam2 kuah, bawang potong ngan limau. perghhh jom jalan penang! 1 lagi tempat kat hammer bay kalo nak lepak makan seafood. dekat je ngan queensbay mall. dedepan je ngan jerjak. memalam sejok wooo!



arini mak gua ensem la. rajen la gi tibai masak nasik ayam kan. gua pon rajen2 la menibai 3-4 round. burrrp. alhamdulillah.

bace la kosmo arini punye. rakyat mesia sangat raksakse makan 33 kilo ayam staun kalo ikot statistic. thai ngan indon makan ciput je 6 kilo (sebab dorang makan babi banyak of kos la kan?). US 12 kilo ayam? gua pedulik hape. telor ayam toksah cite. telor organic ke, telor masin, telor puyuh lagi banyak uolls santap ye malaysians. ish3. x kire telor2 laen lagi.



p/s: denga la lagu ayam jalil hamid. konfem korang tak amek pot da fakta2 motep cenggitu.


...


Tiada ulasan: