Ahad, 27 Jun 2010

mak pesan, jangan minom tangan kiri ye.




ni la gua 4 bradik. alhamdulillah sume hidop lagi. sehat2. gemok2. cukop makan. cukop ilmu. adab je biadab sket. tapi still consider beradab gitew. sopan uolls. hasil didikan cukop mak bapak yang rock jiwanye.

ni adelah gamba kat kampong. lebey kurang 20 taun dulu. (tipu. motep sebab x ingat bile gamba ni di-snap). kampong mak gua la. gua takde kampong sendri. so mak, pinjam kampong skejap. padang rengas, batu 17, kuale kangsar, perak. chewah. nak jugak tarok alamat penoh. kampong ni xde la ulu sangat. xde macam orang asli pakai cawat2 ok. umah kayu overall sebelom renovate dek dapor runtoh kne makan ngan termites. demm u termites.

cantek. ngan sungai. ngan pokok deroyan. memang tempat memaen gua la. memalam je takot. banyak pokok paku langsuir siot. ngan pakcik2 nyakat. sampai demam2 kne sergah. babi tau. ye. babi pon banyak. babi utan beb. bapak gua siap kene keja lagi mase nak gi mancing kat sungai blakang umah. pokok segale buah ade la kat sini. buah2 mediterranean toksah la mintak. durian mewah la.

smalam tengok cina jual durian kat OU. tringat plak deroyan fresh kat kampong. opah la kaki kutip, kaki kopek and kaki sumbat kat mulot anak cucu. buat lempok. buat bubor. buat lemang tepong. buat eskrem. sume la deroyan. makan nasik, konfem2 la tempoyak fresh ade. sampai taik telinga rase deroyan. sambel denga lagu Mr Os, "mengkome deroyan udoh luroh! moh kite pegi menebeh!". meriah uolls.

pic atas diamek mase raye. raye kat kampong epic beb. kaye pon kaye beb. pakcik makcik ramai. ade la sorang due yg kekwat. yang kekwat kuat tarek2 muke bole blah la , konfem gua salam tak ciom tangan. HAHA. meriam buloh, panjut pepanjang, takbir2 lagi, alaaahai sayu. da nak masok sya'aban. pastu da puase weh. hmmm..

haih. zaman dolu2. skang takde sape da kat kampong. sume da mati, cakar2 same sendri, migration etc etc. tinggal la saka rimau yang takde sape nak amek. sebab tok kate "DEN NAK TINA! ARINA NOKS PON BOLEH!". ok gua tipu. tu scene waris jari fucker la. waris tok sorang pon xde name tina. be-tina ramai. noks pon ade la sorang. ooops! family gua takde saka. blood-sucker ade. ooops lagi. tapi, bese la, umah tinggal lame2 takde penghuni. konfem2 la ade bende datang buat macam rumah sendiri. ghost lab yang gua slalu tengok kat discovery channel harus datang.

rase cam rindu je kampong.

al-fatihah buat tok din n opah endon. rindu dorang juge.


~AzarFoodie column~
*ttibe nak jadik Jamie Oliver*

smalam melepak la kat ou ngan anne. tetibe lak anak dalam perot ngidam makanan penjajah. chewah patriotik. dalam banyak2 kedai sushi gua pegi. tak kire la kings ke, yo! ke, saisaki ke, ni le rase yang terrbaek. santap ketam je dowh. abesla cirit kuwa sepit ketam. sushi die ok (7/10). freshly made. sebab ramai orang. kalo kat yo! pavilion, pegi time x ramai orang, so die hidang sushi yang macam minggu lepas punye je baru kuwa freezer. salmon teriyaki biase jela (5/10).

orang kate sakae sushi tak halal. bro, takyah la tegok sake. green tea sejok sudaa. gua makan seafood je kot. tak waswas pon. majlis fatwa da kuwa smoking itu haram. taknak pulak ikot? adoi x paham la uolls. fazreen hasim sayang, nanti bawak gua pegi sibaraku bile gua jejak melake eh eh. tah hape yang sodap sangat yang lu addicted nak datang lagi pon gua taktau.

udon die failed (-2/10). fail banyak. macam instant udon plak kuah die. kalo makan 4-5 sudu, da muak seyh. kaler kuah pon cam air bath tub kat Corus Hotel kat port dickson. (teh o nipis punye kaler) anne la gatal pegi order. makan ciput je tak abes. poyo. mee bandung muar jugak gua tebayang2 kesodapan lemak2 die. mee rebus jalan bellamy blakang istana negara pon superb! fewh. apple sorbet die yummy (6/10). but i guess i can do better. :p

roti boom. garing luar dalam (8/10). jarang la nak rase roti boon garing kat part dalam. slalu lembek je. cam kne "erectile dysfunction" plak. ni cekek sumwhere area maluri-cheras. nak join, roger gua. kuah dal die je cam hambar sket (3/10). tapi bole la telan buat cicah. sebab roti boom memang da already sweet, macam gua la kan. susah nak carik kuah parpu idaman dowh. rasenye yang terbaekk kat kapitan, penang je.



p/s: satay still x jumpe? asal neh? sume penjual satay kL maen nyorok2 ngan gua ke? asal gua datang, kedai tutop. asal gua datang, "kami da pindah ke cawangan kota bharu". satay minang gua tak layan la. cukop2 la elemen2 minang dalam darah daging neh. nak dudok mua la cenggini. bole breakfast makan satay. tak gitew kak paj?


...

3 ulasan:

ayong berkata...

motep letak gamba tu???ish2..

karangan sile hanta kat guru besar eh?

erin,hasim berkata...

abg yon, jgn kutuk sibaraku i okeh. sedap tau makan situuuuuu.

Muhammad Firdaus Hamsani berkata...

hah..sarapan satay kt muar.. gua cam biasa g jek... tau kot kedai mana tu..